544Mk2

Documentatie van een paar MfbLabs ontwikkelingen
Plaats reactie
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

544Mk2

Bericht door Hans »

De 544Mk2 documentatie staat in deze pdf:

544Mk2 V1.0.pdf

Groeten,
Hans

PS De documentatie van de gebruikte bouwblokken is te vinden via www.mfblabs.nl/L1, www.mfblabs.nl/H1, www.mfblabs.nl/I1 en www.mfblabs.nl/V2.
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: 544Mk2

Bericht door David »

Hi Hans,

Geweldig mooi document! Dank voor dit mooie werk.

Groet,
David
Yeah party on with MFB DSP!
Piet
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:06 am

Re: 544Mk2

Bericht door Piet »

Dag Hans,

Wat een werk,ik ben diep onder de indruk. Dit wordt dus mijn voorland! Je kunt begrijpen dat ik de 544MK2 documentatie met meer dan grote interesse heb opgezogen. Ja en dan met de grote speaker units erop, dan moet de PAG 2 toch gevloerd kunnen worden. Zover is het nog niet, maar dan heb ik toch iets om naar uit te kijken. En het leuke is dat ze precies passen in de kasten van mijn huidige PAG 2 concept. Alleen de connector van de speakers moet aan de andere kant komen ,tenzij de draden wat langer worden gemaakt, maar dat zijn maar details.

Ik hoop echt dat ik met de 544 MK2 akoestisch gezien nog een stap of stapje hoger kan komen, want met de PAG 2 ben ik eigenlijk aan het einde van m'n Latijn.

Als alles klaar is en speelt maakt Jan 2 nieuwe kasten voor me die iets meer bij mijn interieur passen en dan komen ze beneden te staan en dan gaan de 9818's er toch uit.

De 9818 is een 4 weg box die heel rustig en evenwichtig klinkt. Een aantal jaren geleden toen ik met die boxen aan kwam zetten en ik ze net naar boven wilde zeulen zei Myriam, oh die boxen ken ik nog van vroeger zet ze maar eens in de kamer en laat ze nog maar eens horen. Ja en toen mochten ze blijven staan omdat ze zo goed klonken, maar wel op voorwaarde
dat wat er allemaal stond (MFB's dus) moest verdwijnen.

Toch begrijp ik haar wel, want ik moet toegeven dat deze boxen Inderdaad in het middengebied echt een stuk beter zijn dan onze geliefde MFB' s . Maar dat is de prijs die je moet betalen voor een kleine kast en kleinere mid en hoog speakers, maar wel goed laag. Vandaar mijn PAG concept die op basis van MFB beide dingen in zich verenigd.

Groeten Piet.
Plaats reactie