Nieuwe leden ....

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Plaats reactie
David
MfbLabs Gebruiker

Re: Nieuwe leden ....

Bericht door David »

Hi Rob, Menno,

Welkom hier, Rob, en ik denk dat je gewoon een eigen project topic aan kunt maken! Dan valt daar mooi alles te bespreken en blijft het jouw topic. Leuk bezig, stoere woofers!

Voor Menno; ik heb nog wel 2 losse relais liggen die je kunt over nemen, pb me ajb. Ik koop ze idd per 10.

Groet,
David
Yeah party on with MFB DSP!

Menno
MfbLabs Gebruiker

Bericht door Menno »

David schreef:
wo 09 sep, 2020 08:16 am
Hi Rob, Menno,

Voor Menno; ik heb nog wel 2 losse relais liggen die je kunt over nemen, pb me ajb. Ik koop ze idd per 10.

Groet,
David
Dank voor je aanbod! Blijft dat nog even staan? Ik heb nog geen 587’s gekocht. Er staat een paar op MP voor 400 euro. Vind ik wel aan de prijs. En nog niet gereviseerd. Ik koop liever gereviseerd. Ik heb nl geen mV meter...

Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Mogelijk heb ik via Octopart reeds een andere leverancier gevonden (zelfde prijs ongeveer) waar de relais wel per stuk besteld zouden kunnen worden. Dat moet ik nog even uitzoeken, zo ook de verzendkosten.

David, ik neem aan dat jij de iets goedkopere Schrack bedoeld? Die gebruik ik sinds medio 2016 absoluut niet meer. Uit een batch van acht stuks waren er drie defect. Één met een defecte spoel en twee waarbij het losse lipje dat buitenom meeschakelt bleef hangen (uiteindelijk, bij één van die twee na weghalen van het lipje, nog steeds problemen, m.a.w. geen continuïteit in de betrouwbaarheid). Dan probeer je het een en ander goed op te lossen met Schrack, waarvoor ik vervolgens werd verwezen naar Te Connectivity, die mij weer terug doorverwezen naar Schrack en vice versa. Geen geld teruggekregen of vervanging. Toen overgegaan op de Finder relais met vergulden contacten (destijds in verhouding maar 2-3 euro per stuk duurder, dus dat is niets). Een merk dat betekend staat om zijn brede industriële inzetbaarheid en ook echt daadwerkelijk robuuste resultaten opleveren. Verguld is voor het laag niet noodzakelijk, dat wordt prima schoongebrand door de stromen die daar lopen. Voor mid en hoog daarintegen is verguld op termijn echt geen overbodige luxe, zeer zeker niet als het maar een aantal euro's extra kost.
Menno schreef:
wo 09 sep, 2020 10:47 am
Dank voor je aanbod! Blijft dat nog even staan? Ik heb nog geen 587’s gekocht. Er staat een paar op MP voor 400 euro. Vind ik wel aan de prijs. En nog niet gereviseerd. Ik koop liever gereviseerd. Ik heb nl geen mV meter...
Voor 400€ zou je al een paar in volledig krasvrije (ook de onderste zijdes) staat moeten krijgen, met boekjes, voetjes en evt. de originele dozen. De echte marktprijs had ik al omschreven. 400€ voor een ongereviseerd paar in gebruikte staat (gebruikerssporen) is inderdaad veel te veel, althans, ruim boven de marktwaarde voor een gebruikt paar. Voor een werkend, echter ongereviseerd zilveren paar 587's met logo's op de fronten (origineel) zou ik in dit huidige tijdperk momenteel 230-250€ inschatten. Zijn kasten bekrast, frontjes incompleet (logo's missen) dan gaat de prijs al hard omlaag. Idem met afgeknipte of ingekorte netsnoeren (of niet origineel).
Als je een paar vind, en ik kan de relais elders in enkelstuks vinden, dan kan ik mogelijk in november wat tijd vrijmaken.

Back on topic, hartelijk welkom Rob!
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.

motoindo
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door motoindo »

RCDingen schreef:
di 08 sep, 2020 09:23 am
Heb 2 Dayton woofers gekocht de RSS210HO-8 en de ACH-01 en een experimenteer print gebouwd met een 24dB rumble filter 12dB laagdoorlaat.
De standaard schakeling voor 2 draad sensors en de opamp schakeling voor de ACH-01 daarna een fase inverter versterker en de loopmixer en als optie een current feedback opamp.
Welkom Rob, we zijn hier dol op foto's :-)
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

@Salvador... ik heb het even opgezocht, en ik heb meer dan 90 schrack relais 'verbruikt'. Daarvan was er welgeteld 1 niet goed (spoel stuk).

Ik herken jouw probleem in het geheel niet. Ook na zoveel jaar komen er geen klachten over deze relais.

Wat je wel moet doen is het hendeltje voor het handmatig schakelen vastlijmen, want door het laag kan die trillen. Heb me bij de 1e set die ik deed met de Schrack relais ook het ongangs gezocht waar de triller nou vandaan kwam (na reviseren flink testen en dan dat horen).

@Menno: De relais die ik hier heb lopen niet weg. Ik heb er nog acht liggen, en ik reviseer sinds een tijdje niet meer. Was leuk om te doen hoor, maar ik besteed mijn tijd nu liever aan mijn eigen hobbies :)

Menno
MfbLabs Gebruiker

Bericht door Menno »

Ik hou t in de gaten. Misschien is er hier wel iemand die z’n 587’s kwijt wil. Op eBay stond niks. En op MP een set waar al meer dan 400 euro geboden is. En voor 175 euro extra vervangt ie de elco’s. Beetje duur denk ik.

David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

Als 't alleen elko's zijn wel. Voor een echt goede totaal revisie niet. Daar zit ook echt serieus werk in.

Foto's van je RSS210HO-8's zijn welkom!

Plaats reactie