PCB Fabs

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: PCB Fabs

Bericht door Hans »

Salvador schreef:Ja, er is geen touw aan vast te knopen, maar er zijn zeker wel merken met versterkers die continu dezelfde kleur (blauwe) printen in hun versterkerbakken hebben zitten, het kan dus wel.
Met een print fabrikant gaan praten, de aflever qualiteit contractueel vastleggen, minimaal 1000 stuks bestellen, en een hoop meer geld gaan betalen lost al je problemen op.
Voor het maken van prototypes is dit allemaal goed zat.
Groeten,
Hans
rob040
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 16:01 pm

Re: PCB Fabs

Bericht door rob040 »

Hans schreef:Met een print fabrikant gaan praten, de aflever qualiteit contractueel vastleggen, minimaal 1000 stuks bestellen, en een hoop meer geld gaan betalen lost al je problemen op.
Voor het maken van prototypes is dit allemaal goed zat.
Zou er een set-maker zijn die de kleurtint en spreiding van de tint contractueel vast wil leggen?
Mijn PCB's zijn groen, dat is mijn bijdrage aan het milieu.
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: PCB Fabs

Bericht door Sandrowski »

Tja, ik heb tot op heden nog geen issues gehad met zowel Seeed of PCBWay. Dat er douanekosten bij komen kunnen die bedrijven ook niet zo veel aan doen. Dat is de schuld van de overheid. Van PCBway kreeg ik de niet helemaal legale vraag wat voor waarde ze op de bon moesten zetten om de douanekosten wat te drukken. :eh: . Ben ik natuurlijk niet op ingegaan :silent: ... De productie bij PCBWay is wat sneller heb ik het idee.

Tot op heden de slechtste printen kwamen van OSHPark vandaan. Niet dat de kwaliteit slecht was, maar de helft van het paneel hing er nog aan en er was nogal wat vijl- en schuurwerk nodig om het netjes te krijgen.

EuroCircuits is vrij duur, maar geeft wel goede kwaliteit. Beta Layout is ook duur, maar levert ook prima printjes af - met gratis stencil (mag ook wel voor dat geld).

Groet,
Sander
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: PCB Fabs

Bericht door Salvador »

Ik heb zojuist een mail binnen gekregen vanuit de fabriek van PCBway, ze hebben de korte printen te lang laten bakken en het vlekje op de print is een slordigsheidsfout en daar was te veel "white oil". Ok. Ik krijg een volledige refund terug.

Je kan maar beter kritisch zijn voor ruim 130 dollar...
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: PCB Fabs

Bericht door Rene_N »

Salvador schreef: Ik krijg een volledige refund terug..
Dat is heel netjes. Als ik eerlijk ben, de Chinezen zijn goedkoop en hebben soms iets mindere kwaliteit. Desondanks moeten ook zij een boterham verdienen, gaat iedereen een refund vragen bij schoonheidsfoutjes dan wordt daar uiteindelijk niemand beter van :silent:. Het is natuurlijk prima om kritisch te blijven.

Groet,

Rene
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: PCB Fabs

Bericht door Salvador »

Rene_N schreef:
Salvador schreef: Ik krijg een volledige refund terug..
Dat is heel netjes. Als ik eerlijk ben, de Chinezen zijn goedkoop en hebben soms iets mindere kwaliteit. Desondanks moeten ook zij een boterham verdienen, gaat iedereen een refund vragen bij schoonheidsfoutjes dan wordt daar uiteindelijk niemand beter van :silent:. Het is natuurlijk prima om kritisch te blijven.

Groet,

Rene
Precies en om die reden ben ik wel bereid om meer te geven, echter boden zij mij de mogelijkheid aan tot een coupon of refund. :) Daar kan ik dus weer andere printen mee bestellen.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Printplaat producenten en hun (on-)mogelijkheden

Bericht door David »

Allen,

Ik weet eigenlijk niet of zo'n discussie al liep, maar wilde mijn ervaringen delen mbt de zoektocht naar iets speciaals:

-20x43mm print, met daarop per regel van sommige 'PCB houses', meerdere ontwerpjes:
SensorBox.jpg
Het behoort natuurlijk allemaal tot 1 ontwerp, en de bedoeling is om met de stukjes print een kastje te solderen.

-Plated slots. In het kort net zo iets als een plated hole, maar dan niet alleen boren maar ook frezen en de gefreesde kanten ook aan laten groeien met koper (doormetalliseren)

Alle gele vlakken in onderstaande plaatje, moeten 0,8mm brede 'plated slot' worden:
Millinglayer.jpg
-PCBWay zeg "dit gaan we voor je maken!". Okee dan. Ze zeggen mijn milling-laag te snappen. We gaan 't zien!

-Seeed zegt: nee bro, dit zijn 6 printen op 1 ontwerp. Kost je $12 niet $5 dus beter losse printen maken. Ho wacht even, als jullie dit kunnen maken voor $12, doe maar! Wacht op antwoord....

-iTead zegt: kunnen we maken, maar normaal rekenen we 10 dollar (50x50mm) en dit moet $15 kosten. Dus ik heb besteld. Ze zeggen ook de milling laag te snappen. Spannend....

-Eurocircuits. Moest er even over nadenken, en willen dit graag maken, kosten: 302 euro voor 10 printjes. Ehh... nee dank u!

-DirtyPCBS: Zijn heel fanatiek en behulpzaam, maar snappen geen bal van een heel normale milling layer, en willen de cutouts in de Excellon drill file. Dat kan ik niet genereren, dus pinkdakaas. De PCB viewer van DirtyPCBs is ook... dirty. Klopt niet zo goed. Dus da's een no sale.

-Multi-CB. Ik heb ze gemaild zo van voldoen deze Gerbers, kunnen jullie die verwerken tot printjes met plated slots. Kreeg keurig antwoord: hier is je offerte. In de offerte stond: we kijken je gerber niet na, succes niet gegarandeerd. Kansloos verhaal dus. Jammer.

Uhm, volgens mij heb ik naar nog twee andere fab's vragen uit staan, wordt vervolgd!

Groet,
David
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yeah party on with MFB DSP!
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Printplaat producenten en hun (on-)mogelijkheden

Bericht door Hans »

David schreef:Ik weet eigenlijk niet of zo'n discussie al liep, maar wilde mijn ervaringen delen mbt de zoektocht naar iets speciaals:
Hoi David,
Je had ook al een keer het onderwerp PCB Fabs aangemaakt. :shock: :-o :-D

Interessant overzichtje.
Groeten,
Hans
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Printplaat producenten en hun (on-)mogelijkheden

Bericht door ds23man »

Korsakov, wie was dat ook al weer? :lol: :lol: :lol:
De Sapman
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: PCB Fabs

Bericht door David »

Haha, ja nou, ik dacht het ook al maar kon het niet zo snel vinden :oops:

Mag ook op 1 hoop geveegd, wat mij betreft. FF de bezem zoeken....

[DR]... done...
Yeah party on with MFB DSP!
Plaats reactie