Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Plaats reactie
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

Krijg een bruin vermoeden dat de state variable filter bij de 1701 6 db is en bij de 1452 12db. Dat heeft ook behoorlijke invloed op de Q.
De Sapman
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door RMSAcoustics »

Zou zomaar kunnen.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

Begin nu een zeer donkerbruin vermoeden te krijgen dat de State variable filter in de 1701 dus niet klopt. Dat verklaart ook de rare op slingering die ik op een bepaald level had en in de 1452 niet.
De Sapman
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door David »

In de 1701 is die zeker 1e orde. Edit: was in een oude sigmastudio zo. Project bouwt niet eens meer in de nieuwste versie... ook lekker handig....

Maar als het in de 1452 2e orde is, dan is de oplossing toch simpel? 1tje weglaten.
Yeah party on with MFB DSP!
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

Heerlijk dat AD alles zo goed documenteert. Kan nergens een opgave van de filterhelling vinden. Dus maar een filterblokje minder, scheelt weer 13 instructies.
De Sapman
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

Nog zoiets debiels: de 1772 en 1777 staan uit fase en de 1701 ook zag ik. De 1452 met externe codec niet. Blijkbaar is dit iets wat alleen voorkomt in de adau dsp's met ingebouwde codec.
De Sapman
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door RMSAcoustics »

Dast uit fase staan is ook omgekeerd aan wat er in de doc staat.

Ik vind het al knap dat je zo snel iets uit de 1452 hebt gekregen. ;)
Aan de ene kant is de informatie van ADI op de datasheets puur voor echte DSP experts.
Maar met Sigma Studio suggereren ze, mede door het gemakkelijke grafisch ontwerpen, dat elke leek er mee overweg kan.
Zodra je echter als leek over wilt gaan naar expert omdat je iets raars meemaakt en dus via instructies wilt zien wat er werkelijk na compileren in de DSP wordt geschreven, om dat eventueel in detail aan te passen, struikel je over enorme gaten in de informatie.
Zo is het mij bijvoorbeeld bij de 1772 nooit goed gelukt met de in latere SS versies nieuw geintroduceerde instructie "feedback" om een limiter met externe threshold input te laten werken op de output van de DSP.
Ook zijn inderdaad (David) bepaalde algoritmes bij de overgang van SS 3.** naar 4.** obsoliet geraakt. Zoals die van de limiters. Ik heb niet kunnen vinden wat er vervolgens veranderd is aan de code. En als zelfs David daar problemen mee heeft dan haak ik helemaal af.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

Heel veel experts werken met SS, alles in de Fusion is daar mee opgebouwd. De enige bij Hypex rechtstreeks kan werken is Ruud Kaltoven.

Wat wel duidelijk is dat je goed moet bijhouden met welke versie je een project gemaakt hebt. Zag trouwens dat in de map documenten er voor elke versie een aparte map is aangemaakt maar je moet wel bewust daarin opslaan.
De Sapman
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

Maar weer eens verder. Eerst de Q getest en de waarde van 1.41 klopt, als ik die verklein krijg ik een opslingering. De waarde is omgekeerd dan wat we gewend zijn.

Daarna maar eens kijken of de ingeven waardes met de werkelijkheid overeen komen. Ingangsniveau ingesteld op -2db en daarna herhaalmetingen gedaan met steeds 3 db minder uitsturing.
tabeltest.PNG
Bij volle uitsturing klopt het -3db punt van 45 Hz aardig. Wat opvalt is dat pas op -12db pas er een verschuiving plaats vindt naar 40Hz en volgens de tabel al op 35Hz had moeten liggen. Tel daar ook nog eens de -2db bij op door de niet volle uitsturing op 0dbfs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ds23man op ma 15 jun, 2020 14:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Sapman
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Dynamic Rumble Filter - Excursion limiter - adaptive low-frequency limiter

Bericht door ds23man »

De tabel van David:
tabel.PNG
Er zit dus een verschuiving.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Sapman
Plaats reactie