Inschakelautomaat, printjes beschikbaar

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Plaats reactie
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Inschakelautomaat, printjes beschikbaar

Bericht door Hans »

Voor de MFBFreaks is dit niet nieuw. Er is een low-power aan/uit automaat gemaakt voor MFB en andere actieve luidsprekerboxen. De documentatie van dit printje staat hier. Losse printjes zijn beschikbaar voor 4 € per stuk.

Hans
Groeten,
Hans
omnivoor
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 31 okt, 2014 22:21 pm

Re: Inschakelautomaat, printjes beschikbaar

Bericht door omnivoor »

Dag heren

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van Solid State Relais zoals: https://www.aliexpress.com/item/electro ... .82.HtnAbk

Is dit niet iets voor de inschakelautomaat? ook in 5 volt verkrijgbaar. Ze doen in stilte hun werk, mede door het Zero Cross gebruik.
Ik schakel er een stapel van een halve meter audio mee in en uit zonder problemen, met ook nog eens een PC er bij gaat het evenwel mis, dus er zijn wel grenzen.
Als je wil testen, wil ik wel wat op de post doen.
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Inschakelautomaat, printjes beschikbaar

Bericht door Hans »

omnivoor schreef:Zelf ben ik nogal gecharmeerd van Solid State Relais zoals: https://www.aliexpress.com/item/electro ... .82.HtnAbk

Is dit niet iets voor de inschakelautomaat?
Zeer interessante dingskes waarvan er bij mij al een aantal in een bakje liggen. ;)
In nieuwe ontwerpen, en bij nieuwe series van bestaande printen waar een inschakelautomaat op zit, maak ik de layout zo dat er zowel een gewoon relais als dit model SSR in kan.
Of en wanneer ik dat doe voor de losse inschakelautomaat printjes hangt er van af hoeveel interesse er voor is losse printjes met de mogelijkheid voor een SSR.

Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Inschakelautomaat Versie 2.0

Bericht door Hans »

De mogelijkheid om goedkoop printen met voorgemonteerde smd componenten te laten maken triggerde bij mij het idee om een testje te doen met de al meer dan 5 jaar oude AanUitOmaat. Het resultaat is binnen en ziet er goed uit.
IMG_20191016_144427089-2.png
De R's en C's op deze print hebben 0805 afmetingen, kleiner is voor de printfabriek ook geen probleem.

Het schema is:
Schema OnOff V2_0.png
Doordat op dit printje alleen kleine SSR's passen is de belastbaarheid niet groot genoeg om versterkers van vele honderden Watten te voeden.

De inschakelvertraging (C+ uitgang) voor de eindversterkers heb ik niet op deze print gezet, dat kan ook anders worden opgelost.

De print is inmiddels getest en werkt.
Zelf heb ik er geen 10 nodig, bij interesse graag even een PBtje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Hans
Plaats reactie