Nieuwe leden ....

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Menno
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 28 aug, 2020 14:59 pm
Locatie: Wervershoof
Contacteer:

Re: Nieuwe leden ....

Bericht door Menno »

Een paar weken geleden heb ik een set 587’s opgehaald. Ze zijn opnieuw afgeregeld en er zijn een paar condensatoren vervangen. Ze zien er netjes uit. Thuis kwam ik er achter dat er een MFB logo mist, ach ja... Ze draaien op de lsp-uitgangen van m’n versterker. Gevoeligheid speakers op minimum. Klinkt zeker niet overstuurt.

Er zijn wel een paar issues (ik heb nog garantie maar ik heb geen idee of het echte defecten zijn). Als het lekker zacht staat schakelen ze uit, de ene eerder dan de andere. Van mij mag de drempel lager en dan voor allebei hetzelfde :roll: . Ze schakelen ook niet tegelijk in. Als ik m’n versterker harder zet gaan ze sneller aan.

Belangrijkste dingetje vind ik het geluid. Ik heb het idee dat er een gat in het midden/hoog zit. Alle speakers werken wel. Op hoog volume doet ie zeer aan m’n kop ondanks dat laag dan juist zo lekker is. Het klinkt schreeuwerig, alsof er een hoornluidspreker in zit. Toen ik een track opzette die ik goed ken miste ik hele stukken, vooral spraak. Kan het zijn dat een scheidingsfilter is verlopen (van beide speakers)?

Toen ik een nummer van Billy Eilish (ik spel t vast niet goed) speelde hoorde ik naast het enorme strakke laag ook een heleboel geluiden die er niet bij hoorden (tocht?).

Voor een eerste test: Is er een manier om met m’n iPhone een eenvoudige spectrumtest te doen (generator en analyzer in één)? Is er anders iemand die mij wil helpen deze speakers in orde te krijgen? Ik vergoed natuurlijk de kosten.
Check mijn stream op onverantwoord.com of luister direct op stream.onverantwoord.com.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuwe leden ....

Bericht door Salvador »

Dag Menno,

Dat klinkt helaas naar een set met rode stickertjes achterop ;) Hopelijk heb je er niet teveel (meer dan 250€) voor betaald. Begin maart dit jaar nog zo'n set 587 met rode stickertjes compleet uit elkaar gehaald en zéér grondig gereviseerd. V.w.b. knutselwerk en missers is de lijst met dingen die er wél nog goed waren korter dan de lijst met gebreken/knutsels (o.a. tochtstrip bij één van de woofers die er niet tussen zat, verder voor de 22uF elco's van de midden en laag versterker 4,7uF elco's (dus compleet de verkeerde), sierringen woofers zaten los, deuk in akoestische kamer middentoner, netsnoeren beschadigd, kapot getrokken printspoor, etc)...
thumbnail_DSC_3327.jpg
thumbnail_DSC_3312.jpg
thumbnail_DSC_3309.jpg
thumbnail_DSC_3308.jpg
thumbnail_DSC_3328.jpg

Ik stuur je vanmiddag een p.b, dan ''vervuilen" we dit draadje niet te erg ;) . M.u.v. de relais heb ik precies voor één set 58* nog onderdelen liggen :)

Met vriendelijke groeten,
Salvador
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Plaats reactie