Woofertool v1.9

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Woofertool v1.9

Bericht door Steven »

David schreef: zo 10 jan, 2021 13:37 pm Ja, het door MFB sausje verandert of nee, manipuleer je het wederom, en ben je weer terug bij af :) - en is de curve recht, bepaald door MFB, en voor de rest blijven Xmax en je versterker vermogen idem. (en blijft de simulatie zo)

The effective addition of MFB means that the driver perfoms better in a smaller box :mrgreen:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. De gele curve zou wel iets veranderen (en de roze daardoor ook), maar de rode en de blauwe niet.

Steven
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Woofertool v1.9

Bericht door David »

Hans schreef: zo 10 jan, 2021 13:59 pm De eerste pagina van dit draadje is nu ook bereikbaar via mfblabs.nl/woofertool
Top, dank je wel!
Steven schreef:Daar heb je natuurlijk gelijk in. De gele curve zou wel iets veranderen (en de roze daardoor ook), maar de rode en de blauwe niet.
Ehm ja die grafieken zijn nu ook al 'fake', want er zit niets in van de akoestische eigenschappen en overige rariteiten van de driver.

Zoals door de rolrand, de cone break-up, wobbel, afkoppelen etc etc etc

Daar is de tool ook niet voor, die is voor het stukje laag en de theoretisch haalbare laag extensie in een bepaald kastje, met een bepaald vermogen. En voor het inschatten hoeveel feedback je nodig hebt om dat te halen (zonder shelving).

En of een woofer geschikt is, de conus stijf genoeg etc, ja dat is nog steeds iets wat je zelf moet bepalen. Maar ik zeg niks nieuws nu....
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Woofertool v1.9

Bericht door motoindo »

David schreef: zo 10 jan, 2021 14:45 pmEn of een woofer geschikt is, de conus stijf genoeg etc, ja dat is nog steeds iets wat je zelf moet bepalen. Maar ik zeg niks nieuws nu....
Mooi werk man :!:

Genoemde zaken zou je kunnen vangen met een check op BL en Cms, door BL tegen Sd af te zetten kan je wel iets roepen over de geschiktheid van het magneet systeem. En met Fs / Cms iets over mogelijke flabber randen. Gave about ook :geek:

Beetje natte droom dit toe te voegen aan http://www.loudspeakerdatabase.com/ al kom je al een heel eind met de daar beschikbare selectors.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Woofertool v1.9

Bericht door David »

Dank!

Als jij waterdicht kloppende formules weet te maken die de geschiktheid van een woofer voor MFB gebruik weten te toetsen, hou ik me aanbevolen, pruts ik het er wel bij.
motoindo schreef: za 30 jan, 2021 10:24 am Beetje natte droom dit toe te voegen aan http://www.loudspeakerdatabase.com/ al kom je al een heel eind met de daar beschikbare selectors.
Dat is eigenlijk wel een heel gaaf idee. Ik heb die Cristian Pop al een emailtje gestuurd :)

Ik zou natuurlijk ook kunnen kijken of ik een van de bestandstypes die loudspeakerdatabase kan exporteren, kan ondersteunen voor het importeren van TS params in woofertool.

Enig idee welk format het "meest gangbare" type is?
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Woofertool v1.9

Bericht door David »

Gents,

Cristian van loudspeakerdatabase.com heeft een export functie gemaakt waarmee de meest belangrijke data uit zijn database direct te openen is in Woofertool (middels een .mfblabs bestandje).

Beschikbaar vermogen en commentaar staan niet in de file, dat moet je in de tool nog goed zetten (indien je wilt).

Ik heb Cristian een mooie email met dankwoorden gestuurd, echt tof dat hij dit gemaakt heeft!

Dank ook voor de suggestie, Chris!!!!

Groet,
David
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Woofertool v1.9

Bericht door Sandrowski »

Gaaf dat hij dat gedaan heeft!

Je wordt er goed in om softwarebakkers te overtuigen dingen voor ons aan te passen. :thumbup:
Misschien Kimmo nog zover krijgen de woofertool te integreren in vituixcad? ;)
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Woofertool v1.9

Bericht door David »

Hij heeft de response in het laag al een octaaf naar beneden getrokken op mijn verzoek... Ging lastig..

Ik laat hem even...
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Woofertool v1.9

Bericht door motoindo »

David schreef: za 13 feb, 2021 08:20 am Dank ook voor de suggestie, Chris!!!!
Graag gedaan, alles voor MFB 8-)
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Plaats reactie