De MfbLabs bouwblokken

Discussies over ontwikkelingen van MfbLabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: De MfbLabs bouwblokken

Bericht door David »

Hi Ruud,

De met SMD bestuukte DHCP-2's zijn op.

Er kan een nieuwe run gedraaid worden, maar dan moeter minimaal 30 worden gemaakt. Zodra er voldoende interesse is wil ik dat best overwegen te doen, maar op dit moment is er nog te weinig animo.

Ik kan je nog wel aan een set lege printen helpen, zelf te bestuken. De componenten zijn te bestellen bij Mouser en Farnell.


Groet,
David
Yeah party on with MFB DSP!
Ruud
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 12 dec, 2014 22:05 pm

Re: De MfbLabs bouwblokken

Bericht door Ruud »

David schreef:Hi Ruud,
Ik kan je nog wel aan een set lege printen helpen, zelf te bestuken. De componenten zijn te bestellen bij Mouser en Farnell.
Groet,
David
Hi David.
Dank je voor de ultrasone reactie :)

Ik heb wel interesse in een set 'lege' pcb's.
Is dit ook van toepassing op de voedingsprint en inschakel automaat?
Die wil ik uiteraard ook kopen.

Ik kijk uit naar je reactie.
Ik kan helaas nog geen pb doen :(
Groet,
Ruud
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: De MfbLabs bouwblokken

Bericht door David »

Hi Ruud,

Bij de DHCP-2 heb je geen voedingsprint nodig; dit is geintegreerd op de print :)

Wel zou ik een inschakelprint adviseren. Die kun je bij Hans kopen, ook onbestuukt.

Ik moet even nazoeken wat een setje lege DHCP-2 printjes moet kosten en zal je dan een PB'tje sturen.

Groet,
David
Yeah party on with MFB DSP!
Ruud
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 12 dec, 2014 22:05 pm

Re: De MfbLabs bouwblokken

Bericht door Ruud »

Oké dank je David.
Ik wacht het af.
Ik neem ook wel even met Hans contact op.

Gr. Ruud
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: De MfbLabs bouwblokken

Bericht door Hans »

Hi Ruud,

Nog een paar opmerkinkjes van mijn kant.
Ruud schreef:Ik zou graag een set 541's willen ombouwen met de DHCP-2, voeding en de inschakel automaat.

Zijn dit complete pakketten?
Er zijn bij ons geen complete pakketten te koop. We ontwikkelen, we laten printjes maken, en niet te vergeten, we maken er voor ons eigen plezier boxen mee. Maar we hebben geen plannen om een onderdelen of bouwpakketten winkeltje te beginnen. Maar als iemand anders met onze printen bouwpakketten wil samenstellen, geen enkel probleem. :)
Zo niet zijn er wel adressen bekend voor de specifieke 'moeilijke' componenten?
Eventueel kan ik zelf de printen bestücken uiteraard ook SMD componenten.
In de beschrijving van de inschakelprint zit een B.O.M. waarop staat aangegeven waar de onderdelen te koop zijn. Als je zelf de smd componenten op een DHCP-2 print wilt zetten zijn de onderdelengegevens er natuurlijk.
De inschakelprintjes kosten 4 Euro per stuk plus verzendkosten, ophalen in Hilversum mag ook. Die kun je tegen de tijd dat je ze nodig hebt per PB bij mij bestellen. Ze zijn voorlopig nog niet op, en indien wel dan bestel ik er gewoon weer een aantal.

Naast het ombouwen van een 22RH541 met een DHCP-2 gaat er ook een mogelijkheid komen om de 541 om te bouwen met de nieuwe bouwblokken. Maar, dat werk ik pas uit nadat de 544Mk2 klaar is. Omdat dit soort zaken toch veel tijd vragen, komt de 541 pas in de loop van het voorjaar bij mij weer aan de beurt.
Voorlopig is dus een DHCP-2 gebruiken de enige mogelijkheid.

Als er meer mensen zijn graag nog boxen willen maken met de DHCP-2 is het misschien verstandig als ze David en/of mij daar een PB-tje over sturen. Uiteraard geheel vrijblijvend en zonder enige verplichting, maar het helpt ons om in te schatten of het zin heeft om een tweede smd-run te doen voor de DHCP-2. Kale DHCP-2 printen bijbestellen kan vrij eenvoudig, maar een smd-run draaien kunnen we niet voor maar een paar printjes te gelijk.
Oftewel, heb je al of niet vage plannen met de DHCP-2, laat het ons vrijblijvend weten.

Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Beschikbare bouwblokken

Bericht door Hans »

Beste MFB liefhebbers,

Een poosje geleden schreef ik het volgende:
  • L1, de laag unit met een LM3886 eindversterker, scheidingsfilter en natuurlijk de MFB electronica. Details en foto's staan hier.
  • I1, de ingangsprint voor de 544Mk2. Details en foto's staan hier.
  • V2, nog een voedingsprintje, met 6 elco's in plaats van 4 op het andere voedingsprintje. Details en foto's staan hier.
Voor kerst komt ook nog:
  • H1, de print voor de midden/hoog unit met een LM3886 versterker en scheidingsfilters geschikt zowel voor hoog als midden speakers. De printen zijn besteld en horen in krap twee weken binnen te komen.
    Kan ook als 3-kanaals uitbreiding bij de DHCP-2 worden gebruikt. Er is dan wel een extra voedingsprintje nodig om de +-15V te maken.
  • Een eerste versie van de documentatie voor deze printen.
Goede dingen hebben soms wat tijd nodig. :wink:

De volgende bouwblokken zijn getest en beschikbaar:
  • De midden/hoog unit H1. De eerste versie van een beschrijving komt dit weekend. Kosten €5 per print.
  • De 544Mk2 ingangsprint I1. Documentatie staat hier. Kosten €8 per print. Van I1 heb ik er op dit moment nog maar drie liggen.
  • Voedingsprintjes V2, zie hier en V0.9/V0.95 zijn beschikbaar. Kosten €4 per print.
Als je printjes wilt bestellen, stuur even een PB.
Printen worden bijbesteld als de voorraad uitgeput is, het bijbestellen duurt meestal 2 à 3 weken.

De mfb laag unit L1 is nog niet helemaal getest, zodra dat achter de rug is komt er een beschrijving en kan die print ook worden besteld.

Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Plaats reactie