Eenvoudige voorversterker

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Eenvoudige voorversterker

Bericht door Rene_N »

Ik heb andere gouden ali chassis delen, het probleem is het contact met de midden stift.

Bij de meeste standaard connectoren zit er een verend contact voor de middenpen:
20220928_105111.jpg
Misschien moeilijk te zien.

Bij de ali die ik heb is het niet verend en lijkt het geheel ingegoten in plastic. Er is veel productie verschil, bij de ene gaat de middenpen veel te makkelijk bij andere voel je wel weerstand:
20220928_105357.jpg
Waar de middenpen te makkelijk gaat heb je snel kans op slecht contact.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Eenvoudige voorversterker

Bericht door Hans »

Rene_N schreef: wo 28 sep, 2022 09:05 am Ik heb andere gouden ali chassis delen, het probleem is het contact met de midden stift.
Tja, de connector keuze is niet altijd makkelijk. Hier is ongeveer de keuzeboom waar ik in dit geval door ben gegaan:
  • Goede contacten. Verguld, zowel voor de pen als voor de huls.
  • Twee connectoren boven elkaar in een kastje van 40 hoog. ==> Neutrik exit, helaas.
  • Mechanische montage op de achterwand. Geïsoleerd, gnd achterwand.
  • Een enkel connector pcb voor zowel in als uit. Vastgesoldeerd op de connector aansluitingen.
  • Zowel HF ontkoppeling (ingangen) als de 50 Ohm kabel afsluiting (uitgangen) zo dicht mogelijk bij de connector.
  • Apart connector PCB, connectoren niet op de hoofdprint.
Door dit lijstje viel heel veel af, vooral van de connectoren die in de EU uit voorraad leverbaar zijn.

Van de connectoren die ik heb gebruikt heeft het contact voor de middenstift 4 inkepingen en alle 10 exemplaren voelen goed verend aan en zitten ook niet maar een beetje los voor zowel de middenpen als de huls.

Vandaar mijn keuze. En als op den duur deze connectoren niet bevallen hoef ik alleen maar een nieuw connectorprintje te maken, als ik dan tenminste nog betere, voor deze situatie bruikbare, connectoren weet te vinden.

PS Zie trouwens net dat deze connectoren ook bij eltim.eu te koop zijn, hoeft dus niet via ali.
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Eenvoudige voorversterker

Bericht door Sandrowski »

Bij Ali zijn er ook best veel van die bussen die op elkaar lijken, maar het zeker niet zijn. Er zit best wel verschil tussen de aanbieders. Het is best lastig om uit te vinden wie zooi levert en wie niet, maar als schijnbaar hetzelfde product 10x goedkoper aangeboden wordt, dan is daar meestal wel een reden voor...
Groet,
Sander
Plaats reactie