Nieuw groots project van Salvador (cancelled)

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door David »

Wavecor.GIF
Grappig woofertje. Zou in 8 liter met 75W RMS best leuk kunnen zijn. Als de woofer stabiel genoeg is om dit aan te kunnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

Dankjewel David. Ik neem ook graag een keer dit programma van jou over, erg interessant!

Ben momenteel sinds anderhalve week erg druk met een nieuwe baan, ben daarom dus nu even weinig op het forum te vinden.

Heb ergens in dit topic volgens mij verteld dat ik twee Dayton woofers had besteld. Nou, volgens mij wordt ik keihard opgelicht c.q. is de zaak waar ik deze woofers online heb gekocht (en betaald) failliet. http://www.audio.nl
Woofers stonden in de webshop op voorraad (woensdag 3 mei), vervolgens na de betaling kon ik de bestellingsstatus inzien en stond er "levering vanaf 2 juni 2017"... Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, zeker niet als je de volle prijs betaald, maar dat even terzijde. Heb duidelijk per mail aangegeven dat ik mijn bestelling wil annuleren en ze het bedrag kunnen terugstorten op mijn rekening. Noch via E-mail (drie keer gemailt), noch telefonisch zijn ze totaal niet bereikbaar. 8 keer gebeld in die tussentijd, altijd voicemail. Ook een SMS gestuurd, geen feedback.
Wat te doen in zo'n geval?! Naar de bank gaan kan, maar daar weet ik het antwoord al (eenmaal betaald, is geen rechten meer, althans, dat verwacht ik... "betaald is betaald").

Raar en uiterst vervelend :? :evil: Zeg maar gerust een totaal gare webshop... "service matters".... :lol: :roll: Er kan natuurlijk altijd iets zijn, maar dit niet normaal.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Sandrowski »

Tsja, veel keus heb je niet ben ik bang: afwachten of je ze begin volgende maand misschien toch nog krijgt. Het is verdacht dat ze in hun 'voorwaarden' aangeven dat je je geld pas kunt terugvragen als de levertijd langer is dan 30 dagen. Als je ze op 3 mei hebt besteld is 2 juni precies 30 dagen...

Als ik op de site van de Kamer van Koophandel kijk, dan is het KVK nummer wel geregistreerd op dezelfde naam als de 'groothandel' achter de site. Ik kom hetzelfde KVK niet tegen op faillissementen.com (een failliet is openbaar), dus dat zal wel meevallen.

Aan de andere kant, bij de contactgegevens staat alleen maar een 06-nummer en dat wijst op een éénmanszaakje. Als je het adres zoekt kom je uit op hetzelfde pand in Oss waarin ook Speakerland gevestigd is en dat vindt ik een beetje verdacht. Speakerland is een gerenommeerde winkel en het kan zijn dat ze dat gebruiken om 'vertrouwen' te wekken. Ik denk niet dat ze aan Speakerland gelieerd zijn. Opvallend is dat ik geen reviews van de site kan vinden, dus hij zal nog niet zo lang bestaan.

Pas ook op voor Europe Audio, tegenwoordig 'loudspeakerfreaks.nl' Dit is ook een eenmanszaak die na bestelling nooit zal reageren op iets. Als je geluk hebt ontvang je je bestelling. Ik heb er ooit eens wat spoelen besteld en die heb ik 7 maanden later gekregen. :?
Ik heb het idee dat als er te veel negatieve reviews komen voor zijn site, dat hij een andere naam verzint en daarmee verder gaat. Schimmig zaakje.

In het algemeen, als er alleen een 06-nummer staat, Google Maps bij een huisadres uitkomt, er geen - of alleen slechte - reviews zijn te vinden: niet doen. Als je het toch probeert, betaal dan via PayPal. Dan heb je het meeste kans om je centen terug te krijgen.

Terzijde: Speaker & Co in Haarlem en eerder genoemde Speakerland kunnen elke driver die je wilt voor je bestellen en dan heb je gewoon een winkel waar je naar toe kunt in geval van problemen. Voordeel is, zo help je ze ook een beetje om te blijven bestaan, want het internet is een mooi medium, maar een winkel met enthousiaste en kundige medewerkers waar je mee kunt babbelen heeft ook zo z'n voordelen!

Groet,
Sander
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

Ja, behoorlijk gaar. Ik lees zelf nooit meer ''de algemene voorwaarden'' door, gezien dit meestal overal wel redelijk hetzelfde is, daar dus niet jammer genoeg. Ik mag genoemde zaak toch op zijn minst een ''pauperzaak'' noemen, geen communicatie via alle mogelijke mediums mogelijk en maar wachten. Dat ''Service Matters'' op hun website gaat echt helemaal nergens over. Het viel mij wel al op dat de meerdere afdelingen via de knop ''contact'', ''sales'', ''klantenservice'', et cetera, allemaal hetzelfde mobiele telefoonnummer bevatten.
Volgens mij heb je best kans dat als je op genoemd adres langs zou gaan, ze verontwaardigd zullen kijken en ''hé wat?! Audio.nl... mij niet bekend'' zult horen.

Ik hoop dat ik de woofers dus wel krijg, dan kan ik ze gelijk weer op Marktplaats zetten (tja, heb nu toch al een andere woofer gekozen...).
Ook hier leer ik dan weer van, dat je erg goed met zulk soort zaken moet uitkijken. Wat een b*ll*ntent zeg! :evil: :evil: :evil:
Sandrowski schreef:Pas ook op voor Europe Audio, tegenwoordig 'loudspeakerfreaks.nl' Dit is ook een eenmanszaak die na bestelling nooit zal reageren op iets. Als je geluk hebt ontvang je je bestelling. Ik heb er ooit eens wat spoelen besteld en die heb ik 7 maanden later gekregen. :?
Ook inderdaad ronduit belachelijk. De Kamer van Koophandel zou bij het bekend zijn van meerdere van dit soort gevallen bij zo'n bedrijf het recht moeten hebben het bedrijf weer uit te schrijven.
Heb een keer ergens iemand gehoord die acht jaar (!!!) later zijn bestelling nog even kreeg, scheen één of andere modelbouwfabrikant geweest te zijn :roll:
Sandrowski schreef: Terzijde: Speaker & Co in Haarlem en eerder genoemde Speakerland kunnen elke driver die je wilt voor je bestellen en dan heb je gewoon een winkel waar je naar toe kunt in geval van problemen. Voordeel is, zo help je ze ook een beetje om te blijven bestaan, want het internet is een mooi medium, maar een winkel met enthousiaste en kundige medewerkers waar je mee kunt babbelen heeft ook zo z'n voordelen!
Speaker & Co, inderdaad een zéér nette winkel. Prijzen zijn ook netjes (gewoon de adviesprijzen).
Ik heb zelf dus ook zéér goede ervaringen met soundimports.nl , geeft bij mij een beetje de indruk dat zij de grootste Dayton importeur van Nederland zijn. In iedergeval, als je daar besteld heb je het z.s.m. in huis en wat in voorraad staat aangegeven, hebben ze ook echt (dus geen Conrad en Audio.nl praktijken). Gewoon normaal zoals het hoort :)
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

Ben benieuwd of er stipt vrijdag een pakket met twee woofers zal aankomen ;)

Ik heb besloten de wooferkasten te gaan maken met vier woofers per kant, dus acht totaal. Het worden AD8067/MFB woofers, gezien ik hier al afregelgegevens van Hans voor heb. De helft van de woofers heb ik al liggen, ben nog opzoek naar vier stuks in nette staat. Later zou ik dan eventueel nog wooferkasten kunnen maken met ''nieuwe'' MFB woofers. Maar zomaar klakkeloos niet-MFB woofers gaan kopen (zoals ik vanplan was) en opsparen is niet verstandig, vandaar dat ik vanaf augustus dus een testje kastje wil bouwen om nieuwe niet-MFB woofers te voorzien van een opnemer en deze te testen (de meest goedkope oplossing om goed te experimenteren en jullie hebben er ook nog wat aan, want dan kunnen we uiteindelijk met zijn allen wellicht een overzicht maken van wel en niet geschikte woofers die met een MFB systeem toepasbaar zijn).

Voor het midden kies ik niet meer voor de Bohlender Graebener Neo8, maar heb ik twee stuks Neo10 tweedehands gekocht, eens kijken wat die doen. Ze worden op internet geroemd tot ''beste middentoner ooit'', nadeel is de hoge prijs per stuk (200 USD) en dat je pas vanaf twee tot drie stuks per kant echt lager kan als circa 250Hz.

Voor het hoog zijn inmiddels 3D geprinte opvulstukken onderweg. Deze komen tussen de planar tweeters en de frontplaat (frontplaten moeten nog besteld worden).
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

De Dayton woofers zijn niet geleverd.

Volgende week neem ik contact op met de KvK of deze zaak echt nog wel actief is.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

DSC_6866.JPG
Gisteren aangekomen uit de US, de twee Bohlender Graebener Neo10 planar midranges. Douanegraaivoer :roll: ;)

Goed, heb de planars aan mijn laptop gehangen, speelt weliswaar niet erg luid (zacht volume), maar dan kan ik alvast horen wat ze doen. Echt, dit beloofd wat! :) Ik ga ze dipool toepassen, dus de achterkant open (zo wordt hij overigens ook vaak toegepast). Heb alvast wat kunnen experimenteren met plaatsing van deze units. Vlak moet recht zijn en je kan ze niet onder een hoek zetten, dan veranderd het stereobeeld sterk. Het stereobeeld als je ze beide recht naar je toe zet veranderd nauwelijks als je je hoofd naar links en rechts beweegt. Horizontaal klinken ze inderdaad minder, zoals ook meerdere malen op internet is beschreven. Wat ik heb gemerkt is dat vooral ''luchtig'' ophangen erg belangrijk is. Als ik ze op de tafel neerzet, dan is het geluid iets minder mooi dan als ik ze in de vrije lucht hang. Ideeën om ze dan ook zo goed mogelijk te plaatsen stromen al door mijn hoofd...

Doel is hiermee te bereiken wat ik bij een elektrostaat (wat voortreffelijk klinkt) heb, maar dan zonder de nadelen van een elektrostaat. Een elektrostaat verliest na circa 8 jaar kracht en moet na een aantal jaar gereviseerd worden. Verder heb ik bij alle elektrostaten het bekende probleem gehad, dat als je ietsjes naar rechts leunt, je het idee hebt van ''hey, doet links wel mee?!'' en idem als je naar links leunt. Een elektrostaat klinkt beter dan welke dome of conusmiddentoner dan ook, maar die twee punten maken een elektrostaat weer tot een product van ''het werkt, maar het werkt raar en het functioneert niet optimaal).

Aangezien op internet bij een Neo 8 of Neo 10 planar midrange vaak is te zien dat als tweeter de Neo 3 erbij wordt toegepast, heb ik mij hierin ook verdiept. Mij lijkt het niet zo'n goede tweeter, wellicht goed als tweeter tot 10kHz, maar ik heb liever iets dat een zo klein mogelijk membraan heeft, goedkoper is en waarmee constructietechnisch nog veel is uit te halen. Vandaar ook de keuze voor de Dayton PTMini-6 tweeter. Eigenlijk zou het voor het frequentiegebied vanaf 10kHz nog mooier zijn als ze nog een halve PTMini-6 zouden hebben, een beetje dus het verschil tussen een Infinity EMIT K en Infinity SEMIT K (de S staat hierbij voor Super, Super Electro Magnetic Induction Tweeter). Ik vind de Dayton AMT mini 8 niets, althans het is niet mijn smaak (overigens is op internet te lezen dat dit ding een inspeeltijd van tenminste 100 uur benodigd heeft, dat geeft mij behoorlijk de twijfels over de kwaliteit van dit dat ding, verder is het verdacht dat ze voor 18 euro een kapton folded tweeter kunnen aanbieden, er zijn merken die iets grotere types aanbieden, voor enkele honderden euro's per stuk (met de hand gevouwen)....)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

Fijn...

Ik dacht al in het begin van de avond dat ik iets rook..

De adapter van mijn laptop is zojuist met een luide knal ontploft, hoofdstop eruit...dat zal heel veel stroom geweest zijn :shock:
De hele adapter lekt, voedingselco's natuurlijk...
Nu maar het hele weekend nagenoeg computerloos zijn en wachten op een nieuwe adapter... :?
Dan maar iets anders gaan doen, zat nou juist zo lekker in de ontwerpfase...
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
piet2401
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 sep, 2015 13:54 pm

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door piet2401 »

Deze ook gelezen?
http://www.zaphaudio.com/nondomes/
Mijn ervaring met de B&G Neo3 was dat het ook een donders leuk tweetertje is, ook boven de 10kHz, wel de laaste versie gebruiken.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw groots project van Salvador

Bericht door Salvador »

piet2401 schreef:Deze ook gelezen?
http://www.zaphaudio.com/nondomes/
Mijn ervaring met de B&G Neo3 was dat het ook een donders leuk tweetertje is, ook boven de 10kHz, wel de laaste versie gebruiken.
Erg interessant Piet! Hartelijk dank!

Ik zie nu dat de Neo3 helemaal niet zo'n brede opening (dat dacht ik dus wel eerst) heeft en maar twee van de vier rijen gebruikt (het midden)... Dan zou de spreiding best nog dicht bij een EMIT K kunnen komen. De prijs is voor een tweeter (vind ik) wel hoog, circa 90 Dollar (dan nog verzendkosten en invoerkosten, zit je zeker op zo'n 150 - 170 per tweeter), ik neem in overweging om er één als test te bestellen. Waarom duur?! ik wil meerdere tweeters per rij toepassen en de Dayton tweeters zijn maar een ruime 14 euro per stuk (wat echt goedkoop is voor een bekend merk)

Sommige ontwerpers zetten tussen een Neo10 en Neo3, een Neo8... overbodig, onzin of gewoon luxe?!... Als je een Neo10 op (denk ik) 5800Hz (LR4 of LR8) afkapt en dan met een Neo3 verder gaat, zou men best goede resultaten moeten kunnen boeken, naar mijn gevoel.
Laatst gewijzigd door Salvador op vr 09 jun, 2017 21:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Plaats reactie