Project MTM met Philips units

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Project MTM met Philips units

Bericht door Rene_N »

Sandrowski schreef: di 16 mar, 2021 14:35 pm 2,5 jaar later als bovenstaande quote ben ik ongeveer op hetzelfde punt beland met mijn projectje... :oops:
Eindelijk ;) :mrgreen:

Ik heb gemeten met de scoop tot waar het het nog goed ging en de LEDjes nog niet mochten ingrijpen. Zou jammer zijn als de ledjes extra vervorming zouden toevoegen. Ik heb uiteindelijk blauwe ledjes gebruikt. Het ligt er natuurlijk aan hoe je een en ander hebt gedimensioneerd. Je zult het ongetwijfeld ook kunnen berekenen en zelfs simuleren met Vituixcad met gesloten loop.

Het geeft veel verbetering, zoveel zelfs dat ik mij niet verder heb verdiept in een limiter. Je krijgt ook een visuele indicatie van het clippen.

Je zou nog eens hier kunnen kijken:
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic ... 5#p1775895
Hier wordt het gedaan met 2x BAS16:
Het hele ding versterkt 20x (26 dB). De LM3886 versterkt in zijn uppie al 20x en daarom versterkt uiteindelijk de LM4562 maar 1x in closed loop (is niet helemaal juist uitgedrukt maar het gaat om het idee). M.a.w. er staat geen spanning tussen de uitgang ervan en de - ingang. Als de versterker niet clipt doen die dioden dus niets en hebben geen invloed.
Het op die manier dimensioneren van de sum lijkt mij een goed idee, voor een volgend project..
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Project MTM met Philips units

Bericht door motoindo »

Rene_N schreef: di 16 mar, 2021 16:51 pm Het geeft veel verbetering, zoveel zelfs dat ik mij niet verder heb verdiept in een limiter. Je krijgt ook een visuele indicatie van het clippen.
Het zijn ook kleine zonnecelletjes :o
esl @ diyaudio schreef: I have some strong spotlights over my working bench, and the LED+ and LED- in the feedback loop for preventing too high signals (compressor) to the amplifier, they act as a photocell! so if the LEDs in is not getting the same amount of light they interfere with an extra bias voltage over IC3B :eek:
It took some time to figure out that also... looking at my scope i saw some DC voltage coming and going while I fiddled around on the board. I ended up painting them! If you put the electronic in a box you will be just fine.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Project MTM met Philips units

Bericht door Rene_N »

Tnx voor de tip :thumbup:
Plaats reactie