motoindo schreef:Na wat ik gehoord heb bij jou denk ik dat ze menig modern apparaat de hoek in spelen, ook de uitvoering / afwerking is bijzonder goed gelukt.
Ik heb ze inmiddels ook gehoord, en ik ben het volledig eens met bovenstaande.
Het kostte mij enige tijd om me te realiseren wat ik nou hoorde dat zo "anders" was dan bij de 587, maar op een gegeven moment viel het kwartje: er is veel minder geluid via reflecties.
Qua response, bereik en dynamiek scheelde het verder bijzonder weinig, en toch was het verschillend. Moeilijk te duiden! (voor mij althans).
Het laag was wel duidelijk beter dan de 587, groter bereik en ook het hogere laag was bijzonder 'droog' (vervormingsarm, geen of weinig kleuring). Duidelijk beter dan de 587.
Qua mid en hoog was het een beetje stuivertje wisselen. De directheid van de MTM is echt pakkend en verslavend, maar toch waren er ook nummers die op de MTM iets leken te neuzelen (hoge stem vooral) en er waren ook nummers die gewoon lekkerder klonken op de 587. Waar dat precies in zit weet ik niet. Er waren ook weer nummers die op de MTM beter klonken.
Heel bijzonder, maar bovenal: erg knap gemaakt, petje af. Een bijzonder goed geslaagd systeem dat erg lekker klinkt.
PS: in het begin van de luistersessie meende ik iets raars te horen in de fase (hoog) van de MTM en met de balans (te veel links), later zag René dat de linker kast uit lijn stond. Het 20cm (?) verschuiven van de kast lost het balans probleem op. Dat van die fase lijkt nergens op te slaan maar met heen en weer bewegen van mijn hoofd leek het net of het hoog in tegenfase was. Het iets indraaien van de linker box verhielp dat, kennelijk zat ik net wel/net niet buiten de projectie van de hoorn.