Planar + MFB

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Planar + MFB

Bericht door Sandrowski »

motoindo schreef:Sander, de StarBass V die jij hebt bevat een fout in de gebruikte sot23 shape van de bc859 waardoor die verkeerd om zit :( ik heb een nieuwe versie in ontwikkeling waarbij dit opgelost is. Mocht je hem testen en rariteiten horen dan weet je dus waar het vandaan komt.
Dank voor de heads-up! ik kom er de laatste tijd door andere aandacht vragende zaken niet aan toe om iets met de MFB handel te doen, maar het testen van de StarBass staat zeker nog in de planning, al heb ik mijn 'eigen' ripoff variant met charge amp ook al liggen. Ik zal je daarvan tzt een setje van doen toekomen.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

David schreef:Heb je al een meting van je starbass sensor? Waar zit de resonantie, en hoe hard is die? En, waar koppelt het spul af?
Nope, dat wordt iets voor na de vakantie 8-)
David schreef:zal het nog leuker spelen (ca 10dB afval en een piek op 15kHz die je weg moet werken).
Ja gehoorsmatig is al wel duidelijk dat het tweetertje wat zorg nodig heeft, hij is mij nu net even te fris.
David schreef:Thanks voor de info van die zwarte pek, zal eens kijken of dat wat voor me is (zondag met de handjes kijken, haha).
Ben er zelf erg in mijn nopjes over, geeft een prettige pro uitstraling en is redelijk krasvast.
Sandrowski schreef:Ik zal je daarvan tzt een setje van doen toekomen.
Tak !

Inmiddels heb ik de Wrinex planars binnen, 120cm hoog en 21cm breed, ik ga proberen ze voor zondag aan een grown/up te knopen maar weet niet of het gaat lukken op tijd een geschikte baffle in elkaar te lijmen.

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... anar.2.jpg
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Peter B.
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 22 sep, 2014 15:38 pm

Re: Planar + MFB

Bericht door Peter B. »

Die Planaren sind eine sehr interessante Technologie. Ich hatte ein Paar schon Anfang 80'er beurteilen können. Chris, ich wünsche Ihnen Erfolg mit diesem Projekt.
Ein anderen langen Engagement ist bei mir zu Ende. Jetzt möchte ich RevOne schnellstens beenden.

Grüße
Peter
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Planar + MFB

Bericht door Rene_N »

Voor de liefhebbers, een test verslag van de Omnes CX3.1
Omnes CX3.1 test.pdf
Vraagje Chris, heeft die Omnes van jou ook die 3.1 sticker op de magneet?

Groet,

Rene
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

Rene_N schreef:heeft die Omnes van jou ook die 3.1 sticker op de magneet?
Ik zal zodra ik weer met ze aan de slag ga even kijken - zitten nu ingebouwd en ben druk met andere zaken. Dat ze veel beter kunnen klinken bleek trouwens gisteren een kamer verderop waar een set stond te spelen die duidelijk beter afgestemd klonk. Er is dus nog aardig wat winst te maken als de boel straks van een 2.5 naar een volledig actief 3 weg systeem gaat.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
piet2401
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 sep, 2015 13:54 pm

Re: Planar + MFB

Bericht door piet2401 »

Goh, hoe meer ik me inlees en inzie, op Joppe zijn jijbuis kanaal, hoe meer ik na ga nadenken over een Planar + woofer in de voet.
Ik heb nog een paartje 10" Morel H10.1 (DPC) liggen die zich lenen voor ondiepe montage en niet al te veel liters ( ~50) maar doet het met wat DSP ook wel in veel minder. Anders toch de 8" SB23MFCL45-8 van SB Acoustics in iets van 18 liters.
Toch nog een ander pensioen project..........
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

De eerste tests met de Grown/Up bmh0 zijn inmiddels achter de rug, hier aangesloten aan twee tpa3116 aliexpress eindtrapjes:

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... .photo.png
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Planar + MFB

Bericht door Hans »

motoindo schreef:De eerste tests met de Grown/Up bmh0 zijn inmiddels achter de rug, hier aangesloten aan twee tpa3116 aliexpress eindtrapjes:
En......?
Rookwolken? :clap: :angel: :shifty:
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Planar + MFB

Bericht door David »

Ik vroeg me dat stiekum ook al af. :P

Dat onderste printje heeft serieuze spoelen.... Ali linkje, please!
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door Salvador »

Hans schreef:
motoindo schreef:De eerste tests met de Grown/Up bmh0 zijn inmiddels achter de rug, hier aangesloten aan twee tpa3116 aliexpress eindtrapjes:
En......?
Rookwolken? :clap: :angel: :shifty:
Het was hier vanochtend wel bewolkt! :lol: :shifty:
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Plaats reactie