Planar + MFB

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Planar + MFB

Bericht door David »

Neem ze gezellig mee!
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

Haha, ja Piet !
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
piet2401
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 sep, 2015 13:54 pm

Re: Planar + MFB

Bericht door piet2401 »

Ja dat zou wat zijn...………

Bij die mooie planars kreeg ik spontaan een visioen van zo'n planar boven een MFB woofer ala de Grimm LS1-s dmf
WrineX
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mei, 2018 16:34 pm

Re: Planar + MFB

Bericht door WrineX »

alleen ise de grim :) beetje anders.. hihi maar ja inderdaad ik wil ook zon blok maken van de mfb, in plaats van de betonnen voet een mfb voet :) soort upgrade. waarmee je +- 12 dB meer er uit kan halen. (beetje afhankelijk van waar ik hem cross :) )
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

Voor de mfb extensie voor Joppe zijn planars heb ik in eerste instantie de 8" inch variant van het kleine Little/One woofertje in gedachten, dezelfde die in 2013 gebruikt werd in de allereerste woofer verherbouwings testjes en op freaks bekend stond als de bamiwoofer. Het ding heeft een polypropylene konus, een 50mm aluminium spreekspoel, dikke magneet, stugge rubber rolrand en kost net geen 30 euro. Ideaal testding dus. Het Planar test kastje meet 24x24x36 cm is vervaardigd uit gamma bouwkarton wat om het een beetje transport bestendig te maken van een laagje zwarte Warnex lak voorzien is.

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... rnex.0.jpg

De oplettende lezer ziet dat er naast de woofer nog een gaatje in het kastje zit, dit omdat ik voor de Planar testkast een Grown/Up heb gebruikt, de 3 weg opvolger van de Little/One en voorzien van een Omnes Audio CX30 coax voor het mid/hoog. Omdat de 3weg electronika nog niet klaar is heb ik er tijdelijk een Little/One deurtje aan gehangen wat ingesteld is op een xover van 400hz, de scheiding mid/hoog geschied nog even passief op 4K.

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... .2.5.0.jpg

Het woofertje is onder de dop voorzien van een StarBass V, de witte rand rondom de dome is lijm die uiteindelijk transparant opdroogt. Voor hen die ze willen horen, ze gaan mee naar de ZBA meeting volgende week zondag.

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... .2.5.1.jpg
Laatst gewijzigd door motoindo op wo 06 jun, 2018 16:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
RobbinM
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: za 26 jul, 2014 15:24 pm

Re: Planar + MFB

Bericht door RobbinM »

Dat ziet er weer puik uit Chris!
Hoe klinken ze? :D
Huidige setup:
Sub: 12x Peerless XXLS P835037 (0-80Hz)
SB-Acoustics Satori WO24P-4 (80-200Hz)
SB-Acoustics Satori MW16P-4 (200-1780Hz)
SB-Acoustics Satori TW29RNB (1780Hz-20kHz)
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Planar + MFB

Bericht door David »

Ziet er inderdaad leuk uit! Vraag me ook af hoe 't klinkt.

Hoe heb je die Omnes gecrosst? Heb je de tweeter afval ook gecompenseerd?

Je spreekt over Warnex 2k lak, maar ik zie op je foto een hele grote pot zwarte blubber met een roller er in, hoe is dit dan 2k? Kun je meer vertellen over die Warnex? Ik ben het rollen met zijdeglans een beetje beu en zoek wat anders... dus als dit wat is....
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

Ff korte reactie vanuit de auto - vrouw rijdt - tis inderdaad geen 2K maar watergedragen, wordt snoeihard en veel gebruikt in de pro sector.

https://www.zelfbouwcase.nl/zwarte-warnex-6kg.html

Omdat de bmh nog niet klaar is wordt de Coax nog even passief gefilterd op tweede orde 4K Butterworth. Hoop trouwens dat ik ze klaar krijg voor zondag want er gaat iets niet helemaal lekker in de correctie die om de een of ander reden staat te vervormen bij laag volume.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Planar + MFB

Bericht door motoindo »

motoindo schreef:Hoop trouwens dat ik ze klaar krijg voor zondag want er gaat iets niet helemaal lekker in de correctie die om de een of ander reden staat te vervormen bij laag volume.
En opgelost, het speelt nu zonder vervorming. Sander, de StarBass V die jij hebt bevat een fout in de gebruikte sot23 shape van de bc859 waardoor die verkeerd om zit :( ik heb een nieuwe versie in ontwikkeling waarbij dit opgelost is. Mocht je hem testen en rariteiten horen dan weet je dus waar het vandaan komt.

De CX30 coax is wat mij betreft een blijvertje - zeer fijnbesnaard drivertje,hij gaat zondag mee en dan kunnen jullie zelf oordelen.
David schreef:Hoe heb je die Omnes gecrosst?

Dit zit er tijdelijk in tot ik de BMH module klaar heb, drivertjes zijn 6 ohm en crossen zo op 4K, heb het idee dat het tweetertje iets te hard speelt maar ga daar nu verder niet meer aan prutsen. Het hangt aan het hoog kanaal van een Little/One module die 4de orde LR crosst op 400hz.

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... .xover.jpg
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Planar + MFB

Bericht door David »

Mooi dat je laag probleem is opgelost!

Heb je al een meting van je starbass sensor? Waar zit de resonantie, en hoe hard is die? En, waar koppelt het spul af?

Qua Omnes CX3.0, leuk dat die zo bevalt. Als je de correcties nog toe voegt die in het hoog echt nog wel nodig zijn, zal het nog leuker spelen (ca 10dB afval en een piek op 15kHz die je weg moet werken).

Thanks voor de info van die zwarte pek, zal eens kijken of dat wat voor me is (zondag met de handjes kijken, haha).
Yeah party on with MFB DSP!
Plaats reactie