MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door Rene_N »

Gewoon kopen bij Reckhorn?
S-300--x-2r.jpg
Groet,

Rene
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
govie
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep, 2018 18:12 pm

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door govie »

Goeie, die had ik al eens eerder gezien op de site van reckhorn. Die speaker van de reckhorn daar hebben jullie mij immers voor warm gemaakt, vandaar ook die 6.5" maat in mijn matroesjka concept. Toch zie je die speakeropzet (woofer met een tweetie-hoedje :lol: ofzoiets) niet veel. Ik kan die opzet lastig in dit matroesjka conceptje verwerken op een manier dat het me aanstaat, die look is hightech/deathstar/starwars/battlestar galactica-achtig en ik zoek iets wat niet een rustieke woonkamer visueel verstoort. Ik kan het matroesjka conceptje wit schilderen of een ouderwetse houtlook mee geven maar dat gaat niet met die deathstar van reckhorn. :mrgreen: Maar bedankt, we houden het even in het achterhoofd. :geek:

Ik ben gewoon een beetje aan het zoeken dat een design dat me "pakt" en verwacht niet dat dit matroesjka conceptje dit zal zijn. Maar leuk om te doen omdat ik nog nooit een actieve matroesjka speaker met mfb heb gezien. Daarnaast zijn mijn 3D skills "under par" ivt vroeger, dus de oefening is welkom. Als het echt om te doen lijkt en niet al te lelijk is, dan kan ik altijd nog een 3dprint opvragen gewoon voor de gein. Ik weet zeker dat er ergens een geit moet zijn in nederland, die ook geintrigreerd raakt van een apart ogende speaker, dus 2de hands verwacht ik de investering wel terug te verdienen voor het printen van 2 matroesjka-behuizingen.
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door Rene_N »

Wat dacht je van een bal gebruikt voor het spel Beugelen?
Speaker Rob.png
Speaker die Rob heeft gemaakt in 1985

Groet,

Rene
http://www.rmsacoustics.nl/mfb_system/mfb_intro.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
govie
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep, 2018 18:12 pm

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door govie »

Rene_N schreef:Wat dacht je van een bal gebruikt voor het spel Beugelen?
Speaker Rob.png
Speaker die Rob heeft gemaakt in 1985

Groet,

Rene
http://www.rmsacoustics.nl/mfb_system/mfb_intro.html
Die is ook mooi :!: , lekker anders toch slank en niet al te kunstacademie qua statement. :)
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door Sandrowski »

Of, iets makkelijker te maken:
IMG_0056.JPG
...Voordeel van al deze vormen is dat er geen plant op gezet kan worden ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,
Sander
govie
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep, 2018 18:12 pm

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door govie »

Sandrowski schreef:Of, iets makkelijker te maken:
IMG_0056.JPG
...Voordeel van al deze vormen is dat er geen plant op gezet kan worden ;)
Die is ook lekker, ik vind wit wel een praktische kleur voor een speaker, dan valt hij wat minder op en dan mag je hem vaak van het vrouwtje een maatje groter uitvoeren. :lol:
govie
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep, 2018 18:12 pm

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door govie »

Eerste heatsinkconceptje staat er ook in, speakerconceptje is af! Schoonpoetsen kan later wel als ik dit echt ga doen maar ik weet nog niet. Wat ik wel een voordeel vind van die matroesjkavorm is dat het lijkt op een vaas (mits de speakers niet zo opvallen), in een woonkamer geeft dat wel rust voor het oog. Misschien wittige vaasvorm met witte speakers of een lichtkleurig afdekrooster of afdekdoek voor de speakers. Als ik de speakers afdek dan kan ik nog van kleurendessin wisselen wanneer ik wilt en de vaas zelf mooi standaard houden met een afrikaanse houtnerf ofzo (noten is niet mijn textuur). maar dan moet ik de speakers verzinkt erin monteren, dus daar kan ik nog effe over nadenken.

https://i.imgur.com/OSxmeN2.png

https://i.imgur.com/XbClgxT.png

https://i.imgur.com/TLhZYXL.png

https://i.imgur.com/yChOKwf.pnghttps://i.imgur.com/kCAtImz.png

We knutselen er nog wel even aan in het tekenprogrammatje en dan zie ik wel even komende week en ik moet de heatsink nog even groot maken qua capaciteit, anders krijgt het ding brandplekken rondom de heatzink. Ik will nog even verifieren dat MFb ook daadwerkelijk past in de vorm, wel zo belangrijk! Dus dan moet ik alle electronica erin zetten qua volumeblokken dan, ik ga niet ieder printje uitdetailleren denk ik.
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door Salvador »

Leuk project!! :thumbup:

Een collega tekenaar/ontwerper? ;)
Teken je dit in SolidWorks?

Mooi dat koellichaam, ga je die door een CNC machine laten maken?

Als je nog kunststof dingen wilt laten printen, Oceanz uit Ede kan voordelig en met hele goede kwaliteit (professioneel) 3D printen. Zelf gebruik ik meestal als materiaal PA12 met als nabewerking trommelen.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
govie
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep, 2018 18:12 pm

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door govie »

Salvador schreef:Leuk project!! :thumbup:

Een collega tekenaar/ontwerper? ;)
Teken je dit in SolidWorks?

Mooi dat koellichaam, ga je die door een CNC machine laten maken?

Als je nog kunststof dingen wilt laten printen, Oceanz uit Ede kan voordelig en met hele goede kwaliteit (professioneel) 3D printen. Zelf gebruik ik meestal als materiaal PA12 met als nabewerking trommelen.
Bedankt voor je berichtje, heel het concept is een doodle en het is niet zeker dat ik zoiets ga doen, maar ik moet ergens mee starten. Ja dat koellichaam is lache (het is maar een voorbeeldje). Het uitgangspunt is eenzelfde stafmateriaal afzaqen en een 3d-bolradius aanbrengen met een zaag+handvijl+slijpmachine. Zoiets zal het moeten worden want op dit moment zit ik zonder werkgever dus cnc zal niet gaan, 3d printen misschien weer wel maar dat zal wel veel geld kosten, daarom ga ik uit van standaard heatsink-stafmateriaal wat ik afzaag en bewerk. Dus gewoon ouderwets bankwerken met je bieleballen! Je kan van hout simpelweg een malletje maken van 1 radius en die aanhouden als referentie en klaar is klara. Het is vrij simpel denk ik, het ziet er ingewikkelder uit als het productietechnisch is (voor 1 stuk).

Offtopic: Ik kan nog een beetje tekenen in solid edge, solid works, inventor allen 3D en me10 (2d met parts, oud tekenprogramma, wel heel clean) en autocad (2d). Maar dit project staat in Onshape, de toekomst van 3D cad omdat het 1) legaal gratis werktuigbouwkundige 3d-cad is 2) Daarnaast is prestatie niet afhankelijk van geheugen en treads van de clientpc (oftewel die van mij), maar van de server van onshape zelf 3) het is redelijk goedkoop qua voorinvestering. Je kunt heel snel schakelen als je wat extra capaciteit nodig hebt want een dure workstation heb je niet nodig. Een of andere solid works ex-directeur heeft onshape opgestart, het is een mooi pakketje. Het grootste verschil wat ik ervan merk is dat je meerdere onafhankelijk van elkaar beweegbare parts kunt aanmaken uit 1 sketch. Ze hebben goede tutorials op hun website die je kunt doorlopen en dan merk je direct als cadtekenaar waar de nuanceverschillen zitten en welke voordelen dit bij sommige projecten kan bieden.

Ontopic: Ik moet even kijken bij welke bolmaten de basisbouwblokken nog passen in de omkasting, maar na wat gepuzzel heb ik goede hoop dat ik alle standaard bouwblokken erin kan frommelen op een ordentelijke manier zonder de speaker te vergroten, dus dan zou uitkomen op 435mm hoog, 280mm diameter v/d grootste bol, wanddikte 20mm bij 10,7 liter interne inhoud waar nog elektronica+heatsink-volume eventueel nog vanaf moet. Ik hoop dat de uitkomsten van de reckhorn D-165 binnenkort worden gedeeld qua mfb in een te kleine kast van 10 liter, ik heb ergens gelezen dat iemand daar werk van aan het maken was.
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: MFB Meerweg stereospeakers voor muziek en filmpje kijken

Bericht door David »

Ik heb de Reckhorn in een kast van 5 liter. En dat gaat wel lukken, naar het zich laat aan zien.
Yeah party on with MFB DSP!
Plaats reactie