Little/One

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Little/One

Bericht door motoindo »

Het heeft even geduurd maar eindelijk hebben we een cognac & sigaren toko bereid gevonden om de Little/One een kans te geven. De winkel is gevestigd in hartje Amsterdam en tot de nok toe gevuld met serieuze audio. Na een prettig verlopen luistersessie was de enige eis die gesteld werd een behuizing die aansloot op de huisstijl hetgeen resulteerde in deze houten uitvoering die voor het gemak even bovenop de Tribute gezet is. Zodra de demo staat wordt de naam van de zaak bekend gemaakt wat waarschijnlijk ergens volgende week plaatsvind.

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... G_0026.JPG

Let niet op de schaal, is nog een leermomentje :mrgreen:

https://piratelogic.nl/data/images/prod ... e.FR.0.png
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Little/One

Bericht door Hans »

motoindo schreef:...een cognac & sigaren toko bereid gevonden om de Little/One een kans te geven.
Gefeliciteerd :!:
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Little/One

Bericht door David »

Mooi resultaat van je volhardendheid. Knap gedaan, en ik hoop echt voor je dat dit gaat lopen!
Yeah party on with MFB DSP!
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Little/One

Bericht door ds23man »

Ben benieuwd of het gaat lopen, de C&S groep is volgens mij niet zo'n fan van externe laptop voedingen. Maar voor de rest ziet het er goed uit.
De Sapman
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door motoindo »

Dank Hans, zonder jou - en Piet - was er uberhaupt geen sprake geweest van een 11 jarig pindaatje wat verliefd naar een vierkant lampje zat te kijken :ugeek: En David, volhardend zeker, de DHCP heeft een groot aandeel gehad in dit alles en vormde met smd, 5532 en class d voor mij het prille begin :)

Gerhard, ooit heb ik op DIYaudio in de solid state pics draad verslag gedaan van een Zen gebouwd met oude AS/400 onderdelen en gevoed uit smpsjes, dus met de geliefde koelelementen maar zonder 100hz hum en 1F bierblikjes. Of ik er debet aan was zullen we nooit weten maar niet lang erna startte Nelson Pass zijn ampcamp project die op zijn firstwatt site over het gebruik van bricks dit zegt :
Nelson Pass schreef:What? An audiophile component with a switching power supply? Get over it – it works fine.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Little/One

Bericht door ds23man »

Ik ben niet tegen een smps hoor, ben er zelfs een voorstander van. Wat ik voor de C&S doelgroep een beetje knullig vindt is het gebruik van een externe voedingsadaptor, dat is gewoon een afknapper in die wereld. Ik zou er gewoon een Meanwell voeding in de kast schroeven met een nette netentree met schakelaar.
De Sapman
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Little/One

Bericht door David »

Ik heb een andere ervaring, waarbij aparte voedingen zelfs gezien worden als een 'blessing' omdat je dan de storing van je voeding niet in je apparaat hebt. Kul-reden natuurlijk, maar "die gasten" roepen alles wat nodig is om 'hun' dingetje heilig te verklaren.

Maw ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde C&S consument.

Dat zei ik verkeerd. Er zijn een groot aantal extremisten die de serieuze high-end / C&S een slechte naam bezorgen.
Laatst gewijzigd door David op vr 30 nov, 2018 18:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Little/One

Bericht door Rene_N »

Ziet er mooi Chris :thumbup:

Hoe dicht bij is de nearfield meting gedaan? Lijkt wat te weinig laag of ga je uit van veel roomgain?

Kan mij herinneren dat je bij een freaks demonstratie last had van een aardlus? Ipv adapters ben je toen verder op batterij gegaan , wat was de oorzaak toen?

Groet René
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door motoindo »

ds23man schreef:externe voedingsadaptor = afknapper in die wereld. Meanwell voeding met een nette netentree met schakelaar.
Tja, Headphone Auditions is de hoofdtelefoon afdeling op de eerste verdieping van Concerto Audio de audio afdeling van platenzaak Concerto
en dat is waar ze komen te staan, tussen headphones van 6000 euro aangedreven met monoblokjes vanuit heel exotische dacjes verbonden met kabeltjes vanaf 500 euro. Er zit al wel opvallend veel aan een losse net adapter vast, handig bij keuring en als je een goede medische adapter pakt dan heb je gewoon veilige kwaliteit in handen.
David schreef:extremisten die de serieuze high-end / C&S een slechte naam bezorgen.
Klopt, gelukkig lopen er ook servofanaten zoals wij rond 8-) die op een hifi-nederland facebook luisterdag de verrassing van de dag genoemd werden, MFB trekt nog steeds geweldig aan mensen hun oren en om dat te zien is iedere keer weer leuk. De koptelefoon man van Concerto hoorde ze ook en zegt dat zijn oren denken dat hij ze wel kan verkopen :geek: we gaan het meemaken.
Rene_N schreef:Mooi, Nearfield, Roomgain, Aardlus
Dank, ze zijn leuk, echte little/one's. Ik heb van heel dichtbij ~20 cm gemeten en ga graag een keertje met jou achter mijn meetsetup zitten om het trucje van je te leren :). De boxjes vinden een plekje tegen de muur fijn, hoekje is in mijn ervaring niet nodig. Qua laag, ha, dat moet je gewoon horen :mrgreen: En die lus is er uit, ze zijn heerlijk stil als ze dat moeten zijn.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Little/One

Bericht door David »

Is het de hoofdtelefoon afdeling van, of een ander bedrijf dan Concerto audio?

Enniewee, via zo'n verkoop kanaal zal de prijs niet een probleem moeten zijn, een erg groot voordeel. Of je er al een volume markt (omzet volume, niet dB's) mee raakt... denk het niet. Maar als dit gaat lopen is het natuurlijk wel een pracht resultaat. En de winkel gelooft er al in dus die stap is gezet.

Gaaf!
Yeah party on with MFB DSP!
Plaats reactie