Little/One

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door motoindo »

ds23man schreef: 2 x duurder bent dan de duurste, gerenommeerde en veel verkochte fabrikant
Welke is dat ?
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door Salvador »

ds23man schreef: Maar ik denk dat je kansloos bent door je prijsstelling.

Als ik zo eens een beetje kijk naar de kleine actieve studiomonitoren ben je veel te duur.
Pure onzin. Dit soort speakers uit jou link zijn niet te vergelijken, ze zijn wel actief maar hebben géén MFB. Met de kleine afmeting en vervormingsvrij laag zijn dit perfecte kleine studiomonitoren, kwalitatief op componentniveau ook nog eens vele malen beter dan de concurrent en juist erg voordelig in aanschaf. Voor menig studio zijn dit soort bedragen een lachertje, heb laatst (wat grotere) studiomonitoren gezien van 18.000+€ p/s en geloof mij, dat verkoopt ook.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Little/One

Bericht door ds23man »

motoindo schreef:
ds23man schreef: 2 x duurder bent dan de duurste, gerenommeerde en veel verkochte fabrikant
Welke is dat ?
Bijvoorbeeld:

https://www.bax-shop.nl/studio-monitors ... t-van-twee

Prijs is per twee!

Of dit:

https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbied ... s-per-stuk

Iets duurder maar met automatische kalibratie:

https://www.bax-shop.nl/studio-monitors ... r-per-stuk
De Sapman
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door motoindo »

ds23man schreef:Bijvoorbeeld: / Prijs is per twee! / Of dit:/ Iets duurder maar met automatische kalibratie:
Ah ok, inderdaad hele mooie kleine tweeweg boxjes Gerhard die jammer genoeg allemaal een redelijk lompe subwoofer vereisen om ook maar enigzins in de buurt te komen van de little/one laag response. Als nearfields voor spraak monitoring zijn de nieuw 518 euro per stuk kostende 8030c inderdaad prima geschikt, maar het zou zo maar kunnen dat de koper ze weer terug gebracht heeft omdat hij met moderne drum & bass de little/one met 995 per twee net even lekkerder vond. Ja, ik heb ze allemaal beluisterd en het enige laag wat in de buurt kwam was de 2099 per stuk kostende Grown/Up Genelec 8331AP SAM actieve coaxiale studiomonitor.
ds23man schreef:C&S figuren / vergelijkbare producten / 2 x duurder bent dan de duurste / Hypex
Ik herken en waardeer je eerlijke manier van communiceren Gerhard maar denk dat je de plank volledig misslaat wanneer je MFB systemen onderbrengt in de categorie vergelijkbare producten, in dit geval kleine actieve luidsprekers. Ondanks het feit dat jij toch aardig wat laag ervaring op zak had en daar met je superzooms tijdens de diverse ZBA dagen ook duidelijk acte de présence van gaf zal ik nooit jouw verbaasde blik vergeten toen je de Little/One's voor het eerst hoorde. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar wat straks de vraagprijs gaat worden van de mfb uitvoering van de voornoemde fabrikant waarvan de elektronica door Hypex gemaakt wordt.

Resumerend, graag geen appels met peren vergelijken :geek:
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Little/One

Bericht door ds23man »

Ik vergelijk helemaal geen appels met peren, wat zijn nou de werkelijke meerkosten van MFB in een al actieve luidspreker? Zeker als we een sensor zo onder een conus kunnen plakken. Kostentechnisch spreken we dan eigenlijk over de prijs van de sensor en montage. Als Dynaudio of Genelec MFB zouden gaan toepassen denk ik niet dat de prijzen veel hoger zullen worden.

Als je als beginnend fabrikant met een nieuw product moet je echt rekening houden met je prijsstelling t.o.v. de concurrentie.

Mijn eerlijke mening: als je op 999 euro per kastje blijft zitten ben ik bang dat je maar sporadisch wat verkoopt, met een prijsstelling 500 euro maak je meer kans om grotere aantallen te verkopen ( en kun je naar goedkopere productie).

En het is makkelijker om in de loop van de tijd de prijs te verhogen dan fors te verlagen. Dat heeft Hypex meegemaakt met de DLCP, die was veel te hoog in markt gezet waardoor de verkoopaantallen achterbleven. Later is de prijs bijna gehalveerd en toen liep wel. Gevolg was dat een heleboel klanten "not amused" waren en Hypex deze financieel heeft gecompenseerd. De nieuwe Fusion plate amps zijn weer te laag in de markt gezet en gaan duurder worden, daar wordt in de webwinkel ook netjes voor gewaarschuwd: per 1 januari gaan de prijzen 10% omhoog.
De Sapman
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Little/One

Bericht door Hans »

Heren,

Er kan veel op dit forum maar ik wil de scope toch graag op techniek gericht houden.

Als iemand enthousiast laat zien waar hij mee bezig is, prima. Maar uitgebreide discussies over de prijszetting van een product, over hoe belangrijk het is om een bepaald elektronica merk te gebruiken gaan mij te ver, het heeft voor mij niets meer met de technische inhoud te maken.
Als deze laatste discussie nog vervolg nodig heeft dan graag per email tussen geïnteresseerden of op een ander forum.
Groeten,
Hans
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Little/One

Bericht door ds23man »

Hans,

Ik heb nooit gezegd dat je een merk X moet gebruiken, alleen maar genoemd dat in een bepaald product Y product X zit.

Verder is dit draadje vanaf begin nooit technisch gericht geweest, maar puur op het in de markt zetten van een bepaald product.

Als je dit forum puur technisch wil houden, had dit draadje eigenlijk niet mogen bestaan.

Verder hoop ik dat Chris succes gaat krijgen met dit product!

Kloar.
De Sapman
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door motoindo »

ds23man schreef:Verder hoop ik dat Chris succes gaat krijgen met dit product!
Dat lukt al heel aardig, mede dankzij dit soort reviews :geek:
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Little/One

Bericht door motoindo »

De little/one heeft een update ondergaan en daarmee wederom een fijne review binnengehaald op hifi.nl. Aanstaand weekend op het DAE te beluisteren in kamer 12.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Little/One

Bericht door David »

Goed bezig!

Maar, een frequentie bereik tot 15kHz -3dB?

Erg jammer dat ik dit weekend niet kan, ik was graag komen luisteren! Succes daar, zal zeker lukken.
Yeah party on with MFB DSP!
Plaats reactie