Fusion 567

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Fusion 567

Bericht door Sandrowski »

Ik had een vergelijkbare methode, al heb ik in plaats van een boorstandaard de Lego tevoorschijn gehaald om een 'stofkapplaatser' te bakken. Probleem bij mij was dat de papieren stofkap door de tape beschadigd raakte, zelfs met die 'poster buddies' van pritt gebeurde dat. Niet dat er nou hele plakken vanaf kwamen, maar net genoeg vezeltjes om irritant te zijn.

Uiteindelijk heb ik de handel maar droog uitgemeten en afgetekend op de conus. Daarna de stofkap met een vacuumpipetje geplaatst. De aftekening op de conus kan met een watje met alcohol dan weer verwijderd worden - werkt uiteraard niet op een papieren conus...

't is een beetje prutsen, maar het is net of het zo hoort. Dat is wel een voordeel van zo'n faseplug-driver: je hoeft niet eerst de stofkap er af zien te krijgen...

Overigens is de poolkernboring die na verwijdering van de faseplug ontstaat wat aan de kleine kant. Er ontstaat windruis door het gat bij grote uitslagen. Dan zit je wel al ruim boven de lineaire xmax. Seas gebruikt dezelfde diameter boring (8mm geloof ik) ook bij de wel van stofkap voorziene 6,5 inch prestige woofers, dus in de praktijk zal het wel geen issue zijn.
Groet,
Sander
Plaats reactie