Ben benieuwd hoe dat eruit ziet Hans, leuk!
Hier de laatste tijd ook niet veel MFB activiteiten gedaan. Wel twee weken geleden begonnen aan een nieuwe print voor de 22RH545 protectie. Daar gebruikte ik tot nu toe een 3D geprinte beugel voor i.c.m. een Velleman K4700 kit. Dat ontwerp en de componenten zijn inprincipe prima, maar er is nog wel wat ruimte voor verbetering. De relais zijn vrij exotisch en er zitten twee kanalen op het printje, waarvan uiteraard bij de 545 maar eentje wordt gebruikt (hoog en mid zijn asymm. gevoed). En de weerstandjes en vooral elcootjes die erbij zitten zijn wat goedkoop (vervang ik altijd door iets beters). Dus e.e.a. overgenomen en aangepast naar mijn wensen. Zekering aan primaire trafozijde toegevoegd. Ik laat binnenkort tien printjes maken.
En ja, die originele 545 DC protectieprint werkt, maar zeker niet altijd. Getuige de soms alsnog door DC verkoolde of hoogohmige woofers. 58* serie werkt de DC protectie ook niet altijd even goed. Vind dit overigens niet interessant genoeg om een apart topic voor te openen. Tussendoorprojectje, niets bijzonders. Enfin...
Dit projectje genomen om wat wegwijs te worden in de nieuwere KiCad versie. Ik meed een tijdje het verder gaan aan de printjes, omdat de pad snap functie niet meer werkte, dat is nu gefixt. Ik kan dus ook binnenkort verder met de P1 voorversterker en verder met de basis voor de 10'' sub.
Verder druk bezig met opknapwerk aan het huis. Veel plamuren, schuren en schilderen. Kozijnen zijn gebouwd met vurenhout...

Laatst nog een oersetje 22RH541 gereviseerd. Naar mijn mening met de oude elektronica en AD0161/T8 tweeter (lees: niet MKII met AD0163) nog steeds de beste uitvoering. Antiplop RC netwerkje zit op de achterzijde van de print.