Waar zijn we mee bezig ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Steven schreef:Fabriekslevertijd is 15 weken, maar Mouser geeft aan dat ze nu 2500 in voorraad hebben. Dus de levertijd wordt pas een issue als je er meer dan 2500 wilt hebben. Prijs is ongeveer 1 euro, dwz afhankelijk van aantal tussen de 1,30 en 0,80.

Steven
Mooie tip Steven waarvoor dank, en welkom hier ! Bosch Security, daar werkte een zwager van mij, hoop oud Philips mensen toch ?
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Steven »

Hoi Chris, dat klopt. Nog steeds veel oud Philips mensen, waaronder ikzelf. Bosch nam in 2002 CCTV camera’s (in Eindhoven) en professionele audio (in Breda) van Philips over, onderdelen van Industrial Electronics. In die tijd stond heel IE in de etalage.
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Steven »

ds23man schreef:Het is geen wedstrijd. Voedingsspanning en verbruik is geen issue in deze toepassing. Bij fantoomvoeding heb je drie draden nodig en in dit geval een extra opamp ( of je moet een trafo in je sensor zetten). Wat veel erger is dat je extra koppelcondensatoren nodig hebt die je fasemarge in het laag om zeep helpen. Daarom zijn Rob en ik inmiddels over gestapt naar een symmetrische voeding waardoor je helemaal geen C's meer in je sensorsignaalweg nodig hebt. En of je een extra draadje in het afschermde kabeltje gebruikt is geen probleem.
Met sensors onder de conus is een extra draadje inderdaad geen probleem. Toen de draadjes nog door de conus moesten lag dat anders.
Voor fantoomvoeding heb je geen drie draden nodig trouwens, dat gaat ook met twee. Net als met een oude antenneversterker die via de coax gevoed wordt waardoor ook het signaal gaat. Drie draden heb je alleen nodig als het gebalanceerd moet en gezien de resultaten met een simpel FETje hoeft dat niet per se.
Om bij een enkele voeding toch de koppelcondensatoren te vermijden, kun je level shiften met een zener. Als daar een constante stroom doorheen gaat, valt de vervorming daarvan waarschijnlijk wel mee.
Ik heb een schetsje gekriebeld van wat ik bedoel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Kan, maar wel een hoop extra onderdelen die je in de sensor kwijt moet wat extra gewicht en grootte toevoegt. Rob gebruikte eerst een twee aderig met afscherming mogami kabeltje, omdat deze erg fragiel is moest er een siliconenslang toegevoegd worden ivm knikken en doorslaan. Wat blijkt nou? de 4 aderige is net wat stijver zodat de slang niet meer nodig is.
De Sapman
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Goeiemorgen,

2*200 watt, d<0.01%, 95% efficiënt, gan transistortjes. Geen koellichaam 8-). Eventueel met bijpassend smps.

Gerhard, ken jij deze ?

https://gansystems.com/evaluation-board ... d-xxx1-gs/
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door David »

Geen koellichaam zie ik alleen bij de voeding staan, niet bij de versterker....
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

David schreef:Geen koellichaam zie ik alleen bij de voeding staan, niet bij de versterker....
De data-sheet zegt er inderdaad niets over, i.t.t. wat ik hier lees :
Specifications detail < 0.01% THD+N (8Ω, 1W, 20Hz to 20kHz) and +/‐0.5dB frequency response to 50kHz, with good EMI/EMC performance due to reduced ringing/noise. And, with GaN, the design becomes very efficient and operates without heatsinks. This combination of features allow audio developers to create better quality audio products with shorter time to market and at an affordable price.
Laatst gewijzigd door motoindo op zo 02 aug, 2020 17:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Wederom weer eens een ontwerp wat zijn doel voorbij schiet. Wel leuk om te demonstreren hoe efficient die Gan powerfets zijn, maar een Hypex NC400 doet met 2 vingers in de neus 0,001% thd bij 1 watt zonder een complexe dsp.
De Sapman
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Hans »

motoindo schreef:De data-sheet zegt er inderdaad niets over, i.t.t. wat ik hier lees
Helaas We're really sorry but this link seems to be broken. :(

Heb je ook ergens het schema van die applicatie printen gevonden? Kon ik nergens vinden.
Groeten,
Hans
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Oh ja, ondertussen is hier de totale chaos uitgebroken. De golfplaten van het dak van de grote schuur gaan er af en er komt een nieuwe rieten kap op.
_DSC3015[1].JPG
_DSC3029[1].JPG
_DSC3040[1].JPG
_DSC3043[1].JPG
_DSC3046[1].JPG
Ze zijn nu een week bezig en de helft van de zuidkant is er af. Al met al een projectje van 3 maanden ( 1250m2 riet)..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Sapman
Plaats reactie