Waar zijn we mee bezig ?

Plaats reactie
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

David en Hans waren er ook ( net als Chris):
IMG_20180610_121331.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Sapman
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door RMSAcoustics »

Dat heeft ook weer risico's. Er zijn erg veel bagger opnamen/masterings in omloop.
En die worden genadeloos afgeserveerd bij een super transparant systeem.
Maar dat weet je.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Klopt, maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat de gemiddelde hifi luisteraar wel weet wat goede opnames zijn. Als ik naar een audiozaak ga om luidsprekers te beluisteren voor een keuze, neem ik ook mijn eigen materiaal mee.
De Sapman
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door David »

Rene_N schreef:
David schreef: De Y-verstelling van de KT70 is standaard 46mm, en dat is kt. Dat heb ik aangepast zodat ik nu 70mm Y-verstelling heb.
Kan nu eenvodige (kleine) (CNC) freesklusjes zelf doen. Errug prettig.
Gaaf! Heb je al meer voorbeelden wat je ermee hebt gemaakt?
David schreef: middels een truuk een spectrum monitor heb kunnen maken die ook nog eens erg gevoelig blijkt.
Knap gemaakt en slim bedacht.
Eh, vraagje, in het display staat "Geen spectrum monitor!"https://mfblabs.nl/forum/download/file. ... &mode=viewGrappig ook die gespiegelde 5 en gespiegelde B als 8, zal vast een reden hebben....

Groet,
Rene
De eerste twee dingen die ik ermee gemaakt heb hangen al weer in de mast :) (en geen foto's gemaakt).

Bij de volgende 'klus' zal ik nog wat foto's delen. En inderdaad, daar komt wat afzuiging bij want iedere keer een vierkante meter onder de Alu of Cu snippers is niet je-dat.

Dan over de spectrum monitor :) haha, ik had moeten weten dat jou het op zou vallen. Ik vroeg me al af of/wie er iets van zou zeggen :lol:.

Toen ik het maakte wist ik niet dat het zo goed zou lukken. Ik heb de melding van dat "dit is geen spectrum monitor" al een tijdje terug weg gehaald, want de kwaliteit, en weergave van de 'sterkte' doet niet enorm veel onder voor mijn spectrum analyser.

Die 8 en de 5, sja, er staat ook SPAN hoewel het lijkt op SPAM. Die karakterset is gewoon niet zo goed. In het hoofdscherm gebruik ik alleen maar bitmaps van karakters, die ik zelf geresized heb en die daarmee ook anti-aliased zijn. Dat ziet er gewoon veel beter uit (maar maakt eea wel lastig..).

In dit scan scherm, dat live update, is het plaatsen van bitmaps niet mogelijk (te traag) dus gebruik ik digital-7 monofont.
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door RMSAcoustics »

ds23man schreef:Klopt, maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat de gemiddelde hifi luisteraar wel weet wat goede opnames zijn. Als ik naar een audiozaak ga om luidsprekers te beluisteren voor een keuze, neem ik ook mijn eigen materiaal mee.
Ik vrees dat erg veel hifi luisteraars behoorlijk gebiased zijn door de spullen waar ze veel geld voor hebben betaald.
En soms klinken die gewoon lekker bij rommel.
Voorbeeld. Mijn auto heeft een matige geluidsinstallatie maar de MP3/AAC files klinken er best redelijk door. Thuis klinken die zelfde files vrijwel allemaal erg slecht, scherp en platgeslagen. De auto heeft dus een filterkarakteristiek die het geluid "verzacht" dan wel scherpte maskeert terwijl dynamiekcompressie in een auto uiteraard ook positieve kanten heeft. Maskeren is eigenlijk het belangrijkste middel om slechte eigenschappen minder zichtbaar te maken en ik verdenk de grote merken ervan daar bewust gebruik van te maken.
Verder is het natuurlijk nooit verkeerd om je eigen muziek mee te nemen. Als iemand dat niet toelaat dan weet je genoeg.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Laatst gewijzigd door motoindo op za 19 jan, 2019 17:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Ik durf niet meer te antwoorden.
De Sapman
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Hans »

motoindo schreef:verplaatst
:thumbup: :thumbup:
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Salvador »

Voordat ik met wat nieuws begin, ben ik momenteel mijn ''oude'' vintage MFB's aan het reviseren. Alleen al met het idee straks niet meer daaraan te hoeven denken.
Momenteel ben ik met een paar Restek Laser Aktiv bezig, drama. De elektronica is ruk (trafo straalt heel erg in op de units), maar één versterker (jep, met passief filter en MFB....driewegbox). Ik denk dat ik de kasten (nou ja... kasten...) met (deels defecte) elektronica weer verkoop en de AD81671/MFB woofers eruit haal. Werkend is het uiteraard wel te krijgen, maar ik merk het als ''niet waardig'' om er nog extra geld en tijd in te steken. Spaanplaat is al drama, maar deze klankkasten hebben echt de meest lage kwaliteit spaanplaat die ik ooit ben tegengekomen, nog slechter dan de Jamo boxen uit die tijd. :o Nog maar niet te spreken over de tig ongedocumenteerde modificaties af fabriek.
Zo zie je maar dat er na Philips nog wat fabrikanten zijn geweest die MFB met Philips units hebben toegepast en dat wil dan dus niet direct zeggen dat het ook echt goede boxen zijn. Gelukkig zitten de Philips MFB's wel goed in elkaar.

V.w.b. de 544 MK3 heb ik goed nieuws. Ik heb op internet een paar 22AH466 in slechte staat kunnen opofferen voor de sqauwkers. Daarmee heb ik de units compleet en kan ik daar binnenkort ook mee gaan starten. Dat zal vermoedelijk ongeveer parallel gaan lopen met de 10'' Dayton RSS MFB subwoofer.

Verder sinds begin van dit jaar ook voornamelijk met een aantal niet MFB dingen bezig.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

... met het 3 weg broertje van de little/one 8-)

https://piratelogic.nl/data/docs/produc ... hoto.5.jpg
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Plaats reactie