Waar zijn we mee bezig ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door RMSAcoustics »

motoindo schreef: zo 30 aug, 2020 09:43 am
RMSAcoustics schreef: ma 10 aug, 2020 11:41 am OK, zucht!
Geef mij maar een Hypex UcD 180 LZOEM oid.
Belangrijk voordeel van btl setups is de single supply rail waardoor gebruik van industriële 24, 36 en 48V voedingen binnen bereik komt. Vergelijk daarvan de kosten met een gekeurde symmetrische smps en je weet meteen waarom die btl dingen zo popi zijn in diy kringen. En dan heb ik het nog geeneens over het gemak waarmee je een en ander mobiel voedt.
Belangrijk nadeel van BTL is dat je voor stroomsturing een zwevende stroomsensor nodig hebt wat meer ruis geeft. Voor mij dus een nogo muv PA waar vermogens extreem zijn en ruiseisen minder extreem.
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door David »

Sandrowski schreef: vr 28 aug, 2020 19:05 pm De vraag is nu natuurlijk hoe dat komt. De andere box heeft eerder al een issue gehad dat een braampje op de tab van de LM3886 door de kapton isolatie naar de koelplaat is geprikt, misschien dat dat hier ook zo is.
Misschien niet goed ESD veilig gewerkt. Kwamen de 3886-en wel van een echt bedrijf of zijn ze wellicht al ESD onveilig door vele Chinese handen gegaan?

motoindo schreef: zo 30 aug, 2020 09:43 am Hier inmiddels erg blij met wat mijn nieuwe Grown/Up printje produceert 8-)
Vertel eens!?
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

motoindo schreef: zo 30 aug, 2020 09:43 amGebruik je de /TF uitvoering?
Nee, de 'normale' variant. De nieuwe die er in komt is wel de TF. Voor mid/hoog prima.
David schreef: di 01 sep, 2020 12:30 pmMisschien niet goed ESD veilig gewerkt. Kwamen de 3886-en wel van een echt bedrijf...
Valt natuurlijk niet uit te sluiten, al hebben we het hier natuurlijk niet over een jaren 80 cmos IC. Ik hang bij het werken met IC's altijd aan de randaarde, dus aan mij zal het niet liggen (hoop ik). De LM's kwamen allen bij Mouser vandaan, die kunnen ze zo om de hoek bij TI vandaan halen.

Is denk ik een van die dingen en ik heb altijd het geluk om juist die ene in de 10.000 die een defect vertoond te kopen. Typical, zullen we maar zeggen.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Salvador »

motoindo schreef: zo 30 aug, 2020 09:43 am Hier inmiddels erg blij met wat mijn nieuwe Grown/Up printje produceert 8-)
Binnenkort met een zelfbouw magnetostaat erboven, of heb je dat afgeblazen? ;) Heb twee weken terug Magnepans gehoord (MG20SE), fantastisch. Een goed stel MFB subs erbij, Magnepans keihard op 60Hz met 48dB/oct. LR8 afkappen en klaar, haha. Neemt wel veel plek in beslag.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

David schreef: di 01 sep, 2020 12:30 pm Vertel eens!?
bmh3d.2020.0.photo.3.png
Nieuwste grown/up printje met een enkele tpa3255 in plaats van de 2 tpa3116 uit de eerdere versie. Belangrijkste reden voor de overstap is de hogere voedingsspanning waardoor er voor het laag naast 4 ohm nu ook 8 ohm drivers gebruikt kunnen worden. Door toepassing van pffb hoop ik het gedrag van de uitgangselco's in het mid/hoog te kunnen optimaliseren.
Salvador schreef: wo 02 sep, 2020 20:43 pmBinnenkort met een zelfbouw magnetostaat erboven, of heb je dat afgeblazen? ;)
Nee, zeker niet afgeblazen maar ik wil eerst de module op orde hebben 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Salvador »

Salvador schreef: zo 02 aug, 2020 18:57 pm Probleem is momenteel wel dat ik geen hout voor een(prof.) klankkast kan laten maken, gezien opmaatzagen momenteel geen bewerkingen uitvoert (en tevens nog steeds, na twee jaar aan het lijntje gehouden te worden, hun CNC machine niet in gebruik hebben) en ik dus niet een begin aan de de 10'' sub met bijbehorende delen kan maken.
Dit heb inmiddels via via door een bedrijfje uit mijn netwerk kunnen regelen :) Dus vanaf oktober/november langzaamaan met de 10" sub beginnen.

HP 8903B nog niet gevonden, maar mogelijk komt daar binnenkort verandering in, aangezien iemand uit Düsseldorf, die ik op eBay schreef met de vraag of hij wat heeft staan, schrijft dat hij een stapel van die dingen heeft staan. Ik wacht momenteel nog op foto's :P ;)
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Begin toch wel nieuwsgierig te worden naar deze drivers.

https://josephcrowe.com/blogs/news/puri ... -enclosure

Compare PTT6.5 vs 12PE32.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Salvador »

Salvador schreef: za 05 sep, 2020 18:30 pm HP 8903B nog niet gevonden, maar mogelijk komt daar binnenkort verandering in, aangezien iemand uit Düsseldorf, die ik op eBay schreef met de vraag of hij wat heeft staan, schrijft dat hij een stapel van die dingen heeft staan.
Nou, vandaag dus langsgeweest op het adres in Düsseldorf.
Toen ik binnenkwam wist ik even niet wat ik zag :shock:
Een werkelijk gigantische hoeveelheid aan apparatuur! En overigens tegen best goede prijzen (in ieder geval een stuk lager dan over het algemeen op eBay, en je kan "vor Ort" testen, wat ook wel prettig is :) )
Hebben naast veel Rohde & Schwarz en HP, ook veel van Bruel & Kjaer.


Heb mij in ieder geval drie uur vermaakt...

Heb nog veel meer foto's, maar dat durf ik even niet en laat het hierbij. Wil niet dat er straks rook uit Hans zijn (externe) server komt :shock:

DSC_5865.JPG
DSC_5859.JPG
DSC_5824.JPG
DSC_5855.JPG
DSC_5838.JPG
DSC_5871.JPG
DSC_5856.JPG
DSC_5851.JPG
DSC_5845.JPG
DSC_5852.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Mooie plaatjes Salvador !

Hier sinds een week of drie even compleet uit de running, eerst overlijd moeders, 91 en puur uit ouderdom en godzijdank geen corona. Een hoop emoties en geregel maar raar genoeg ook wel weer mooi om mee te maken, was een super moeder en mooi mens.

En natuurlijk komt zoiets nooit gelegen, helemaal als je oudste - Maxim - net een nieuwe hut gekocht heeft en op je rekent voor behangen, vloertje leggen, CV ombouwen naar vloerverwarming etcetera. Zit nu voor het eerst weer even achter de laptop dit te tikken met een zere knie van het afstomen - op en neer x 1000 - maar het wordt een mooi huisje.

Werk ligt dus even helemaal stil maar hoop binnen een week of twee als ma haar huis leeg is en dat van Maxim weer vol het werk weer op te pakken want de rolletjes murata roepen naar mij. Heb voordat alles uit mijn handen viel nog wat leuk Proxxon spul gekocht voor de fabricage van opnemertjes, een TG125 en een TBM220 en twijfel nog over een KS230.

Little/Ones en Grown/Ups staan uit, eerst opruimen want het is hier een zooitje.
Laatst gewijzigd door motoindo op di 27 okt, 2020 15:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Hans »

motoindo schreef: di 27 okt, 2020 15:16 pmHier sinds een week of drie even compleet uit de running, eerst overlijd moeders, 91 en puur uit ouderdom en godzijdank geen corona. Een hoop emoties en geregel maar raar genoeg ook wel weer mooi om mee te maken, was een super moeder en mooi mens.
Chris, gecondoleerd.
Groeten,
Hans
Plaats reactie