Waar zijn we mee bezig ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Salvador »

Gefeliciteerd Chris ;)
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

Ik zag het op 't freaks-forum idd... Beetje laat, maar bij deze alsnog gefelicteerd Chris!
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Rene_N »

Ali draad van Chris is binnen gekomen, geen idee nog of ik het ga gebruiken. Kwaliteit lijkt prima. Foto's in vergelijk met draad van Pollin.
20210121_085436.jpg
20210121_085809.jpg
20210121_085902.jpg
Het strippen zonder beschadigen is een echte uitdaging :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

Da's erg dun inderdaad... Zou dit niet snel breken als gevolg van buigen? Staat me iets van bij dat Rob een siliconenslangetje nodig had bij de wat dunnere mogami om breuk te voorkomen. Kan hier misschien ook geen kwaad.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Sandrowski schreef: do 21 jan, 2021 12:40 pm Da's erg dun inderdaad... Zou dit niet snel breken als gevolg van buigen? Staat me iets van bij dat Rob een siliconenslangetje nodig had bij de wat dunnere mogami om breuk te voorkomen. Kan hier misschien ook geen kwaad.
De toekomst zal het leren, het idee is om de excursie buiging in dezelfde richting te laten verlopen als de loop zelf of zoals iemand op diyaudio het zei :
I was concerned about the fine nature of the cable. But in my "seat-of-the-pants" judgement it will be reliable long term with the "U" shape routing that you are using in the photo. I think this "U" arrangement is actually the best way to arrange the cable where possible. The next best is an "S" shape which is what I will need to use as I'll be coming from the underside of the cone at the accelerometer end. Having the longitudinal axis of the cable approximately parallel with the axis of motion at the endpoints minimizes the concentration of bending stresses at these vulnerable positions and by nature distributes only a low level of flexure along the length of the cable.
clingon.wire.jpg
Punt van aandacht blijven de aanhechtingspunten bij het connectie bordje en de cone, ik hoop daar met een flinke klodder bisonkit voldoende stugheid te creëren om de boel heel te kunnen houden, of misschien door zoonlief iets te laten printen wat als guide kan werken. Verder blijft het een eten van de pudding test natuurlijk, maar daar zijn we hier redelijk behendig in geworden geloof ik 8-)

Grootste voordeel in mijn optiek is dat het niet zwabbert zoals mogami doet en daardoor niet gezekerd hoeft te worden met naaiwerk. Ik heb trouwens ook deze 1 aderig afgeschermde variant binnen waarvan de mantel net even een fractie minder hard is, perfect voor tweedraads fet oplossingen:

clingon.wire.single.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

motoindo schreef: di 26 jan, 2021 10:46 amPunt van aandacht blijven de aanhechtingspunten bij het connectie bordje en de cone, ik hoop daar met een flinke klodder bisonkit voldoende stugheid te creëren om de boel heel te kunnen houden
Je wilt het ook niet te stug hebben, anders heb je alsnog een stresspunt... Eigenlijk zou je vanaf het punt dat de draad door de spreekspoel gaat een 'aflopende stugheid' moeten hebben. Zoiets:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 8&usqp=CAc

Misschien hele zachte siliconenkit, alleen zit je dan weer met azijnzuur wat op langere termijn misschien niet zo prettig is...

Ik heb de draad intussen ook maar besteld, om wat mee te experimenteren.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Sandrowski schreef: do 28 jan, 2021 19:44 pm Je wilt het ook niet te stug hebben, anders heb je alsnog een stresspunt... Eigenlijk zou je vanaf het punt dat de draad door de spreekspoel gaat een 'aflopende stugheid' moeten hebben. Zoiets:
Zoiets inderdaad alleen dan net ff wat flexibeler, wordt ook met de coax diameter in het hoofd nog wel een uitdaging daar iets passends voor te vinden. Denk zelf aan een stukje massief rubber, stukje van een centimeter afknippen, voetje vastlijmen op het connectie bordje en met een naald een doorvoer voor de coax in prikken. Alleen even zoeken naar de juiste doorsnee en materiaal.


mosrubber-snoer-d-10mm_2000x2000_19143.jpg
Sandrowski schreef: do 28 jan, 2021 19:44 pmIk heb de draad intussen ook maar besteld, om wat mee te experimenteren.
:thumbup:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Rene_N schreef: do 21 jan, 2021 08:11 amHet strippen zonder beschadigen is een echte uitdaging :?
tippie : https://www.allekabels.nl/glasvezel-ger ... ipper.html
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Siliconen oorbel stoppertjes, honderd stuks voor 40 cent :

silicone.earring.stoppers.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Steven »

Mooie vondst! Gaatje met de juiste diameter voor goede klemming?
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Plaats reactie