De toekomst en erfenis van dit forum

Plaats reactie
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

De toekomst en erfenis van dit forum

Bericht door ds23man »

Omdat ik ( en ook denk ik Rob) vind dat niemand onsterfelijk is, vraag ik me af hoe dit onovertroffen forum verder gaat mocht Hans ooit eens gaan wieberen in het hiernamaals. Helaas heb ik dit van dichtbij mogen meemaken met het overlijden van JP. We hebben hier allemaal heel veel energie gestoken in het herleven van het MFB verhaal. Rob heeft zijn bijdrage aan het Grimm DMF sub verhaal overgedragen aan een medewerker bij hen en heeft zijn bedrijf opgeheven. Onze gezamenlijke inspanning hebben we bij Hypex ondergebracht. Vandaag heb ik naar aanleiding van een vraag op een ander forum terug moeten zoeken op dit forum en kom tot de conclusie dat ik dit forum een soort archief is geworden wat zeer nuttig is voor iedereen.

Sorry Hans dat ik nu even behoorlijk "blunt" word, maar hoe gaat het verder na jou begrafenis/crematie/resome?
De Sapman
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: De toekomst en erfenis van dit forum

Bericht door Hans »

Interessant onderwerp. Ik zal proberen het kort te houden.
  1. Mijn eerste gedachte was: Ik ben van plan om je ruimschoots te overleven, dus wat is het punt eigenlijk. ;)
  2. Regelingen rond mijn voorlopig nog niet ingeplande overlijden bespreek ik niet op een publiek forum.
  3. Het domein mfblabs.nl met dit forum draait als enige activiteit op een VPS server.
    • Van deze server wordt iedere nacht een volledige backup gemaakt.
    • De backup wordt opgeslagen op de VPS zelf en op een server buiten het datacentrum waar de VPS draait.
    • Als ik besluit om te stoppen met dit forum zal ik een "hoe verder" discussie starten. Waarbij er minimaal de volgende opties zullen zijn:
      • Iemand neemt de gebruikte VPS volledig over plus de registratie van het domein mfblabs.nl.
      • Dit forum verdampt.
Groeten,
Hans
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: De toekomst en erfenis van dit forum

Bericht door ds23man »

Het zou heel jammer zijn als dit forum met een schat aan informatie zou verdampen en gelukkig ben je nog niet van plan om om te vallen. Helaas hebben we daar vaak geen invloed op. Heb je iets geregeld dat iemand anders de zaak kan overnemen? Jij bent tenslotte de enige die alle inloggegevens van de server heeft.

Trouwens, nu betaal jij alle hostingkosten van dit forum. Wordt het niet eens tijd dat wij daar aan gaan bijdragen?
De Sapman
Plaats reactie