DSP hoek

Diverse niet-mfb onderwerpen
Plaats reactie
David
MfbLabs Gebruiker

Re: DSP hoek

Bericht door David »

En een fase correct 53kHz lpf maak je ook niet zo 123... Dus de 1701 is voor deze toepassing goed zat.

Multi rate in de 1452 snap ik ook nog niet helemaal. Iemand hier ervaring daarmee?

Is het zo simpel als src UP converteren x4 en de blokjes erna doen 192kHz? Hoe zet ik met de project Fs van 48kHz een VCO op 38KHz?
Yeah party on with MFB DSP!

Hans
MfbLabs Gebruiker

Bericht door Hans »

Je kunt met Fs=48kHz alleen signalen tot 24 kHz produceren. Tot Fs/2 is een "natuurwet", maar ja, dat wist je natuurlijk ook al.
Groeten,
Hans

David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

Ja, maar ik bedoel ook te vragen hoe je meerdere sample rates kunt gebruiken in de ADAU1542. Omdat ik die 192kHz nodig heb.

Je kunt de in en uitgangen door Async Sample Rate Converters (ASRC) trekken, wat ik nu doe met de 1701. De 1701 draait op 192kHz en de 1452 op 48kHz. Ze zijn nog async omdat beide hun eigen 12.288MHz xtal hebben.

Maar, ik kijk naar de mogelijkheid om alles IN de 1452 te proppen. Een 48kHz based ADC is prima, pak ik de PCM1808 wel voor, die ken ik, is "bewezen" goed wat mij betreft.

De uitgang moet zoals je opmerkt (en zoals ik nu doe in de 1701) op 192kHz. Daarvoor heb ik inmiddels een PCM5102 DACje besteld bij onze container Chinezen.

De 1452 kan ook met meerdere 'clock domains' werken, en wat ik al spelend heb is om met synchrone sample rate converters (bouwblokjes in de 1452) intern naar FSx4 te gaan. 192kHz dus. Alleen heb ik in dat klok domein, om DZB met onderdrukte draaggolf het stereo spectrum te kunnen maken, een 38kHz signaal nodig. En het lukt me niet om een VCO op een FS van 192kHz te zetten.

Met intern FSx4 kan de 1452 ook naar de seriele uitgang, dus op zich lukt DAC op 192kHz ook. Maar het opwekken van de 38kHz lukt me dus nog niet.

De hele 14522 op 192kHz klokken is ook geen optie, dan kom ik weer instructies tekort voor de processing.

David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

Ah... inmiddels gevonden hoe het moet.

De 1452 op Fs=192kHz zetten en alles wat ik op 48kHz wil tussen sample rate converters knutselen. SigmaStudio snapt dan dat die delen op 48kHz lopen.

Zo simpel is dat.

Zodra de PCM5102 er is zal ik het eens proberen :)

Dank aan allen voor de duwtjes richting een 1 DSP oplossing!

ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

Graag gedaan.
De Sapman

David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

Nieuw hoofdstuk SigmaStudio ellende. Wat een brak [verzameling krachttermen en scheldwoorden] programma is dat toch. Verschrikkelijk. :? :?

Ik zat lekker een beetje met de ADAU1452 te spelen, dingen toe voegen, luisteren, tunen en tweaken. Tot ik ineens niet meer de code betrouwbaar naar de EEPROM kon krijgen. Dat begon met af en toe fout. En na even verder ploeteren was 't helemaal gedaan. :(

Maar, ervaringsdeskundig met SigmaStudio (dacht ik). Dus programma afgesloten, USBi (de originele) afgekoppeld, opnieuw aan USB gehangen, DSP power cycle en huppetee SigmaStudio maar weer. Ja, fout. Nog steeds niet te programmeren. :thumbdown:

Beetje foutzoeken; de 1.2V regelaar werd ook wel HEEL heet, en de DSP trok veel meer stroom dan "vroeger". :wtf:

Oh jee... DSP stuk? :?:

Nou, ik zal jullie een lang verhaal besparen. Het dspproj was currupt geraakt. Geen idee hoe dat kan, maar toen ik een nieuw project aan maakte, alle routing weer in stelde alsmede de ASRCs', en het schema uit het defecte project naar het nieuwe project takelde... toen... ja, toen werkte het weer. :crazy:

Tijdens het kopieren was wel de info uit 1 filter gedonderd, dus ik vermoed dat DAT filter (de waarden ervan) stuk zijn gegaan. Maar, dat heb ik nog niet gevalideerd. :problem:

En u raadt het al, tijdens al die ellende niet 1 enkele foutmelding! Maar gewoon NIET werken. :crazy:

Zo, dit kost straks weer weken ontstress-therapie.

:evil:

Sorry voor al die emoticons... maar ze moesten gewoon... AARGGhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhecht hoor.... geen woorden voor

ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

We zullen een fundraising voor wat stressballetjes opzetten. :lol:
De Sapman

Plaats reactie