DSP hoek

Diverse niet-mfb onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: DSP hoek

Bericht door David »

1 van de 2 PicoDSP's van René wilde ook niet (betrouwbaar) starten. En ook die lurpte wel degelijk aan de EEPROM....

Ik heb van die PicoDSP de condensator op de reset pin van de DSP iets vergroot, en daarmee was het probleem over. Misschien voor jou ook de oplossing?

Edit: doet je DSP nou een write? Hoe staat je Write back pin?


Groet,
David
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: DSP hoek

Bericht door Sandrowski »

Ik had de reset condensator al 220n gemaakt...
David schreef: di 29 dec, 2020 12:16 pm Edit: doet je DSP nou een write? Hoe staat je Write back pin?
Zeker, de eerste write is om de eeprom te instrueren naar welk adres zijn interne pointertje moet gaan wijzen, gevolgd door een read instructie van dat adres. Writeback hangt aan massa en is disabled.

Ik heb het intussen aan de praat. Ik had de instellingen gebruikt die AD aangeeft voor de 24aa256 maar Sigmastudio gebruikte die dus niet bij het daadwerkelijk wegschrijven. Als je 'Write latest compilation to e2prom' doet, krijg je het eeprom config venstertje weer te zien, maar dan met de 'oude' settings en niet degene die je voor de eeprom hebt ingsteld... Ik heb nu de settings daar goed gezet (en nu wordt het wel onthouden...) en voila, selfboot werkt.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: DSP hoek

Bericht door Rene_N »

Goed nieuws!
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: DSP hoek

Bericht door David »

Mooi.

Ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is wat betreft R/W, oeps.

Sigma Studio heeft hele rare nukken.

De 1466 (de opvolger van de 1452, met meer ram en meer I/O) kun je in een bestaand schema ook niet zomaar upgraden, en hoewel qua cores idem zijn de core settings volslagen anders. Echt weer drama gedaan.
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: DSP hoek

Bericht door Sandrowski »

2021 begint goed... adau overleden door een defecte 3,3V regelaar, die er 4,5V op gezet heeft. :cry:

Nu ik er toch aan moet solderen zit ik een beetje te mitsen en maren over de ADC inputs van de ADAU. Omdat ik de handel voor één kanaal gebruik wil ik eigenlijk de beide ADC's aan elkaar knopen om de ruischbijdrage wat te verminderen.

Dit is wat ik nu heb:

adau_input.png

Ik zit me nu af te vragen of het niet beter is om dmv. een dual opamp elke ingang een eigen buffertje te geven. Dat is echter vooral gebaseerd op 'gevoel'... Heeft iemand hier een mening over?

Iets van deze aard bedoel ik:

adau_input_buf.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,
Sander
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: DSP hoek

Bericht door ds23man »

Je kunt pin 2 en 4 gewoon koud aan elkaar knopen. Doen Rob en ik ook gewoon in de 1777 piggyback.
De Sapman
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: DSP hoek

Bericht door Sandrowski »

De 1701 heeft stroomingangen, de 1777 niet zo te zien. Dat hoeft misschien geen issue te zijn, maar ik heb geen idee hoe dat intern werkt en of er dan geen onderlinge beïnvloeding is...
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: DSP hoek

Bericht door Steven »

De ADAU1701 heeft een 2k serieweerstand op elke ingang, dus als je ze aan elkaar knoopt verdeelt de ingangsstroom zich nog wel in twee gelijke delen. Maar ik geloof toch dat ik elke ingang zijn eigen 18k ingangsweerstand zou geven en die samen op één ingangscondendator zou aansluiten, zodat ze hetzelfde kantelpunt hebben. De ruis van beide ingangsweerstanden komt dan ook parallel te staan en telt ook maar voor 3dB op, terwijl het totale signaal 6dB groter is. Nou ja, anders was het één weerstand van 9k geworden, dus dat maakt niet veel uit.

Steven
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: DSP hoek

Bericht door David »

Als je de pinnen aan elkaar knoopt, gaat dat prima. Heb ik voor een project ook gedaan. Let wel op de serie-R ivm gevoeligheid, zoals ook al aangegeven.
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: DSP hoek

Bericht door Sandrowski »

Dank voor de tips! Ik heb nog al eens de neiging om dingen complexer te maken als nodig...
Groet,
Sander
Plaats reactie