Webwinkels

Diverse niet-mfb onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Webwinkels

Bericht door Salvador »

Hans schreef: za 17 apr, 2021 19:58 pm
Salvador schreef: za 17 apr, 2021 17:36 pm Over twee weken bestel ik hier twee transformatoren voor een ''tussendoor'' projectje (voorversterker dual mono opgebouwd, versterkergedeelte op basis van de AH280. (3x of 4x aux in..) Bij interesse kan ik wel een topic openen).
Gewoon openen dat topic, is altijd interessant om te zien waar iemand mee bezig is.
Zal ik doen!
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Webwinkels

Bericht door ds23man »

Krijg het ook niet in Firefox. Weer eens een overactieve software. Op ZBA bestellen zat mensen hun trafo daar.
De Sapman
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Webwinkels

Bericht door Steven »

Ik ben onlangs tegen een webwinkel aangelopen die interessante en goedkope restposten verkoopt. De winkel zelf is soms wat lastig te doorzoeken omdat er maar weinig filtermogelijkheden zijn, waardoor je pagina na pagina moet doorbladeren om te zien wat er nog meer is in een bepaalde categorie. Maar daar staat tegenover dat ze niet duur zijn, soms zelfs heel goedkoop en dat ze gekke dingen hebben, die je niet (meer) ergens anders kan vinden.
De webshop zelf zit in Polen: https://shop.tvsat.com.pl/, maar op de site kun je voor Engels kiezen als taal en dan krijg je de prijzen in Euro's. Of je houdt het bij Pools en Zloty's.
Ik heb op 20 september een bescheiden bestelling gedaan, om te kijken of en hoe het zou gaan, en natuurlijk omdat zij een paar minder courante onderdelen konden leveren, die ik wilde hebben, en dat voor een habbekrats. Vandaag (dus na acht dagen) kreeg ik de spullen thuis en de boel was keurig verpakt en gedocumenteerd. De track & trace code die ik al snel kreeg gaf steeds netjes aan waar mijn pakketje was, in Polen en ook in Nederland. Betalen ging per vooruitbetaling naar een Euro-rekening in Polen, met een Pools IBAN nummer, dus dat werkt heel eenvoudig. Verzendkosten 5 euro.
Ik heb de onderdelen nog niet gebruikt, maar een en ander ziet er veelbelovend uit. Ik ga binnenkort meer bestellen.

Zelf had ik LM3046D1 transistor arrays nodig in SO14 behuizing. Die zijn inmiddels slecht verkrijgbaar en kosten dan meerdere euro's per stuk, maar nu heb ik er een aantal voor 28 cent per stuk. Ook heb ik MC33274ADG quad opamps in SO14 gekocht voor 35 cent per stuk; niet gek voor een quad opamp met 100 uV offset, lage vervorming en relatief lage ruis.
Deze zijn bedoeld voor een translinear circuit om precies het omgekeerde te doen van waar we hier mee bezig zijn. Geen zuivere lage bassen maken, maar de juiste vervorming om een goede bas-illusie te maken, volgens het principe van de 'missing fundamental', zoals onder andere ook Maxxbass (Waves) doet, of Ultrabass (Philips) deed. Dit is voor een projectje tussendoor; mijn MFB project is daardoor even in de ijskast beland. Ik heb nu ook nog wat precisieweerstanden nodig, maar die heeft TVSAT ook: MELF resistors met 15 ppm/K temperatuur coëfficiënt en 0.1% tolerantie voor 6 cent per stuk (normaal meer dan een euro per stuk).
Enfin, doe er je voordeel mee. Oh ja, ze hebben geen Murata piezo sensors, maar wel verschillende MEMS accelerometers in SMD, voor als je geïnteresseerd bent.

Steven
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Webwinkels

Bericht door David »

Mooie tip, dankjewel!
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Webwinkels

Bericht door Sandrowski »

Het moge geen geheim zijn dat ik wel gecharmeerd ben van de KEF Uni-Q coax-en. Welnu, je kunt ze tegen redelijke prijzen hier krijgen:

https://setelec-shop.fr

Even zoeken op 'KEF'. De prijsstelling is wat random: een R-series coax in koperkleur is zo'n €84, exact dezelfde driver met een zwarte conus €197...

De betrouwbaarheid moet ik nog zien, ik heb de gok maar gewaagd en 2 koperkleurige R-series coaxjes met trim-ringen besteld. :geek:
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Webwinkels

Bericht door Rene_N »

Benieuwd. R-series is wel een hele goede unit, lijkt mij een goede deal.
Ik zag alleen een zwarte rand?

Dit is wel een leuke site waarin objectief en subjectief wordt gekeken naar speakers:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.12021/

Heeft ook een goed youtube kanaal.

Wel grappig dat hij eerst minder enthousiast over de R3 is en later de oorzaak vindt in een room mode. Subjectief beoordelen blijft een lastige zaak ondanks dat hij er meerdere video's over heeft uitgeweid hoe het goed te doen.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Webwinkels

Bericht door motoindo »

Sandrowski schreef: do 28 okt, 2021 08:13 am Het moge geen geheim zijn dat ik wel gecharmeerd ben van de KEF Uni-Q coax-en.
Ik ook 8-)

Ook leuk dat er woofers zonder gemonteerde dust dome tussen staan. Nu alleen nog een lijstje met TS parameters voor de diverse chassis, vind het moeilijk te geloven dat alleen kleur 100 euro verschil maakt....
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Webwinkels

Bericht door Sandrowski »

Die woofers zonder stofkap zijn eigenlijk coaxen zonder de tweeter. ;)

Die prijsverschillen slaan nergens op inderdaad, maar misschien is dat een kwestie van vraag- en aanbod? KEF verkoopt z'n drivers in principe niet los en als je ze toch wilt hebben moet je met een serienummer van een complete box aankomen om te bewijzen dat je ze hebt. Misschien dat dit 'grijze import' is, of van een vrachtwagen gevallen...

Ik ben benieuwd wat ik binnen krijg (als er al iets komt). Levertijd is 4 tot 6 weken (ze moeten eerst de fabriek uit gesmokkeld worden denk ik ;) ).

De trimringen hebben ze alleen in zwart inderdaad. Niet zo erg, als ze een ander kleurtje moeten krijgen kan dat altijd met een spuitbusje. Bij de R-serie helpt die ring mee met de afstraling, dus het leek me wel een goed plan om ze mee te bestellen...
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Webwinkels

Bericht door Rene_N »

Voor de COAX liefhebbers, de Kali IN-5 en IN-8 schijnen errrg goed te zijn. De 1ste versie van IN-8 is maar 299 bij Thomann, full active.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Webwinkels

Bericht door ds23man »

Krijg de indruk dat die site handelt in restpartijen cq afgekeurde partijen die vanuit het Azie op de markt geflikkerd worden. Volgens mij maakt Kef al jaren geen drivers meer in de UK.
De Sapman
Plaats reactie