Webwinkels

Diverse niet-mfb onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Webwinkels

Bericht door David »

Ziet er strak uit, Hans!

Had jij nog inklaring en BTW te voldoen, of is het er door geglipt?

Of was het toch al minder dan 22 euro (wat nog bijna kan met zo'n printje, denk ik)
Yeah party on with MFB DSP!
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Webwinkels

Bericht door Hans »

Na de kortingen die ik kreeg omdat het mijn eerste bestelling was hoefde ik maar €16 te betalen, zat dus beneden de grens. Of dat een volgende keer met duurder spul ook zo is moet nog blijken.
Bij PCBWay is mijn ervaring dat het via DHL versturen altijd raak is terwijl ik met E-packet bij hun nooit extra kosten heb gehad, ook niet ook niet als het duidelijk boven de grens was. E-packet duurt wel ietsje langer als via DHL, maar de spullen 2 weken na de bestelling in huis vind ik geen probleem. Bij deze bestelling was het 3 weken, inclusief de golden week, lijkt ongeveer het zelfde te zijn als bij PCBWay.
Groeten,
Hans
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Webwinkels

Bericht door Hans »

Hans schreef:De printjes zijn binnen....
Met dit onderwerp graag hier verder.
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Webwinkels

Bericht door Salvador »

Afgelopen donderdag kwam ik vanuit Kleve (D) met een collega een interessante vrachtwagen tegen van zagenzagen.nl.
Zoals ik zie besteden zij het CNC werk uit, echter is dit wel allemaal strak geregeld en maken ze het tot een passend geheel in één order. Ik zal binnenkort eens kijken wat ze verder kunnen bieden en zo mogelijk iets gaan bestellen. Opmaatzagen.nl is voor mij persoonlijk niet direct geheel interessant meer, gezien ze het hout voor de S1's (ondanks vermelding goed inpakken) destijds los zonder enige bescherming in de bezorgbus hadden geflikkerd. M.a.w, hoekjes eraf en dus meer plamuurwerk voor mijn meubelspuiter. Mij een beetje (....) te slordig voor 520€ :- ) :roll:

Mocht ik iets besteld hebben, dan laat ik hier met een reply weten wat het resultaat is!
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Webwinkels

Bericht door David »

Dan mail je ze, en maken ze het in orde.

Heb ook ook gehad.
Yeah party on with MFB DSP!
Gebruikersavatar
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 937
Lid geworden op: vr 26 jun, 2015 20:35 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Webwinkels

Bericht door Salvador »

Ze zijn zeker bereid iedere keer een oplossing te bieden. Echter had ik wel van te voren duidelijk aangegeven dat alles beschermd moest worden. Ik weet ook zeker dat het niet aan de zagerijafdeling zelf heeft gelegen, die hebben perfect werk geleverd. Enkel heeft de verzendafdeling flink te wensen over gelaten (even voor de indruk, er staat een grote koeriersbus voor je op de straat, de bezorger moet een kwartier zoeken naar de laatste twee plankjes tussen de rest van de rommel, werkelijk alles lag door elkaar, m.u.v. twee fietsen met dekens die aan de zijkant stonden vastgebonden).
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Webwinkels

Bericht door Steven »

Op verzoek van Hans nu (na de crash van afgelopen week) op deze locatie de links naar goedkope Murata sensors. Het gaat om het 90 graden model uit de oudere serie. Deze sensors zijn iets groter en hebben een hogere capaciteit en daardoor uiteindelijk minder ruis dan de nieuwere kleinere modellen. Het 90 graden model (dwz de versnelling loodrecht op de sensor wordt gemeten) was tot voor kort een stuk duurder dan het 0 graden model, maar het lijkt erop dat ineens een behoorlijk grote partij op de restpostenmarkt is gekomen in Duitsland en Oostenrijk. Misschien heeft een airbagfabrikant zijn restanten aangeboden, ik gok maar wat. Deze hoef je niet op zijn kant te solderen zoals vaak bij het 0 graden model wordt gedaan, tenzij je ze juist op een verticaal printje wilt zetten.
Pollin.png
Een link naar de site van Pollin: https://www.pollin.de/p/vibrationssenso ... d-r-180084
Porto vanuit Duitsland is ongeveer 10 euro. Je krijgt eerst een rekening toe gemaild, die je gewoon kunt betalen met internet bankieren, dan krijg je bericht dat ze de boel gaan versturen. Geen gedoe met creditkaarten en zo. Helaas in het buitenland ook geen Ideal.
Deze sensor is voor 30 - 40 cent ook verkrijgbaar bij: https://www.neuhold-elektronik.at/catsh ... anguage=en
En voor 76 cent hier: https://www.unwrapl.com/index.php?main_ ... _id=231539
Datasheet is bijgevoegd, ook die van de iets latere PKGS-90LDP1-R. Ik heb nog geen verschil tussen deze twee versies kunnen ontdekken, behalve de datum van de datasheet.

Dit is een sensor van het charge sensitivity type. Murata geeft aan dat deze het best met een ladingsversterker gecombineerd kan worden. Oorspronkelijk had Murata de ME-, LB- en LC-series van shock sensors, die van het voltage sensitivity type zijn. Deze sluit je hoogohmig af, met bijvoorbeeld een spanningsvolger. Daarna volgden de NB-, MF- en LD-series, alle charge sensitivity types. De charge types hebben een grotere eigen capaciteit met een iets lagere open spanning, waardoor ze met een ladingsversterker net iets minder zullen ruisen dan met een spanningsversterker.

Maar als je toch aan het shoppen bent bij Pollin, is het ook de moeite waard om wat flexibele kabel mee te bestellen. Pollin verkoopt Rautronic afgeschermde kabel met 4 aders die voor bedrading van pickup armen is gemaakt. Deze is flexibel, licht en stevig. Mogelijk zelfs beter dan de moeilijk verkrijgbare kabel van Mogami. De Rautronic kabel heeft per ader maar liefst 26 strands van 0.05 mm (samen 0.05 mm2 of AWG 30), Mogami 2769-00 heeft per ader 7 strands van 0.08 mm (samen 0.035 mm2 of AWG32). De Mogami aders zijn dus wel iets dunner, maar de vraag is of ze soepeler zijn. De afscherming van Rautronic is opgebouwd uit 0.07 mm draad en die van Mogami uit 0.1 mm draad. En belangrijk: nog geen euro per meter.
Rautronic.png
Link: https://www.pollin.de/p/tonarmleitung-4 ... rau-563087
Tot voor kort hadden ze deze kabel ook in een twee-aderige uitvoering (ik heb er nog 10m van liggen, die ik had besteld), maar deze staat niet meer op de site, dus zal wel op zijn.

Steven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Steven op di 20 okt, 2020 05:17 am, 2 keer totaal gewijzigd.
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Gebruikersavatar
Steven
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 mei, 2020 09:43 am
Locatie: Nuenen

Re: Webwinkels

Bericht door Steven »

Ik zie dat de 10 m versie van de kabel bijna op is (minder dan 5 resterend). Er is ook nog een 25 m versie, waarvan er nog meer over is.
https://www.pollin.de/p/tonarmleitung-4 ... rau-563088

Steven
The analog art shows no sign of yielding to the dodo's fate. Whereas digital precision is forever bounded by bits, there is no limit excepting universal hiss to the ultimate accuracy and functional variety of simple analog circuits. Barry Gilbert, 1973
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Webwinkels

Bericht door Sandrowski »

Mogami kabel is in bulk ook verkrijgbaar bij CMA audio in Germanië: https://www.cma.audio/en/categories/cab ... ure-cables
enkele kabels, zoals de twee-aderige 2943 zijn voor een relatieve habbekrats ook per meter leverbaar. Andere misschien ook wel.

Is wat makkelijker voor de particulier dan proberen de importeur iets te laten leveren...
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Webwinkels

Bericht door motoindo »

Steven schreef: ma 19 okt, 2020 18:43 pm Ik zie dat de 10 m versie van de kabel bijna op is (minder dan 5 resterend).
lees hier dat er nachgeliefert wordt, blijkbaar toch geen echte restpost ?

pollin.draad.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Plaats reactie