Waar zijn we mee bezig ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door RMSAcoustics »

OK, zucht!
Geef mij maar een Hypex UcD 180 LZOEM oid.
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Ja, het leven kan soms zo simpel zijn... :lol:
De Sapman
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

ds23man schreef: ma 10 aug, 2020 13:13 pm het leven kan soms zo simpel zijn...
Soms ook niet... mijn 544mkII's hebben last van onbetrouwbaarheid. Één ervan tenminste. Die begint zo nu en dan te knetteren. Het ding kan een uur lang prima spelen en dan ineens een paar flinke knetters eruit gooien (speelt gewoon door) en dan gaat het weer een tijd goed.
Begin daar maar eens naar te zoeken. :problem:
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1297
Lid geworden op: za 15 jul, 2017 16:11 pm
Locatie: Hapert, NL
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door RMSAcoustics »

Knetteren, Dat was vroeger elco’s, losse contacten of overslag van hoogspanning....
Maar tegenwoordig is het vooral iets dat alleen optreedt als je niet aan het meten bent of er niet bij kan....
Hopelijk is het het eerste.
Sterkte.
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Sandrowski schreef: vr 28 aug, 2020 14:04 pmBegin daar maar eens naar te zoeken. :problem:
Originele woofer ?
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

RMSAcoustics schreef: vr 28 aug, 2020 14:25 pm Hopelijk is het het eerste. Sterkte.
Dank. :) Gelukkig kan ik er wel bij. Morgen maar eens de digitale scoop aan de versterkeruitgangen hangen, dan kan ik in elk geval zien of het issue in één versterker zit, of in de trap ervoor, dan ben ik al een eind op weg...
motoindo schreef: vr 28 aug, 2020 14:51 pm Originele woofer ?
Yep. Alles origineel, behalve de elektronica. 'T is niet de opnemer trouwens, als ik de deurtjes omhang verhuist het probleem mee.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

Okee... het issue heeft zichzelf zonet aangediend: na wat geknisper en een flinke plop uit alle drivers ( :shock: ) is de tweeter module gaan hemelen. Zekering van de negatieve voedingsspanning van die module er uit. Weten we dat ook weer...

De vraag is nu natuurlijk hoe dat komt. De andere box heeft eerder al een issue gehad dat een braampje op de tab van de LM3886 door de kapton isolatie naar de koelplaat is geprikt, misschien dat dat hier ook zo is.

Hans, de DC beveiliging van de bouwblokken doet het prima, de AD0163 lives to play another day. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Sandrowski op za 29 aug, 2020 08:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Sander
Hans
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1581
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:25 pm
Locatie: Ach(t)

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Hans »

Sandrowski schreef: vr 28 aug, 2020 19:05 pm De vraag is nu natuurlijk hoe dat komt.
Riekt voor mij naar een overleden LM3886. Zou niet mogen komen door overbelasting (bv tweeter die af en toe wat erg laagohmig is), het ding is zowel thermisch als op stroom beveiligd. Maar ja, alle halfgeleiders gaan een keer hemelen...
Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

Het is onwaarschijnlijk inderdaad dat het door overbelasting zou komen; de LM3886 is beveiligd tegen zowat alle vormen van kwaad die je er tegenaan kan gooien. Ik kan geen directe aanleiding ontdekken. Hij knalde er uit op het moment van inschakelen, dat is wellicht een indicatie voor een probleem op de chip zelf.

Anyway, ik heb maar wat nieuwe 3886-en besteld. We zien wel of dat het fikst.
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

RMSAcoustics schreef: ma 10 aug, 2020 11:41 am OK, zucht!
Geef mij maar een Hypex UcD 180 LZOEM oid.
Belangrijk voordeel van btl setups is de single supply rail waardoor gebruik van industriële 24, 36 en 48V voedingen binnen bereik komt. Vergelijk daarvan de kosten met een gekeurde symmetrische smps en je weet meteen waarom die btl dingen zo popi zijn in diy kringen. En dan heb ik het nog geeneens over het gemak waarmee je een en ander mobiel voedt.
Sandrowski schreef: za 29 aug, 2020 08:34 amHij knalde er uit op het moment van inschakelen, dat is wellicht een indicatie voor een probleem op de chip zelf.
Gebruik je de /TF uitvoering ?

Hier inmiddels erg blij met wat mijn nieuwe Grown/Up printje produceert 8-)

bmh3d.2020.0.photo.3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Plaats reactie