Waar zijn we mee bezig ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Rene_N schreef: do 09 sep, 2021 16:59 pmLeuke ontwikkelingen bij Purify, mij te duur.
Zijn inderdaad geen budget chassis, hoeft ook niet als ik zie wat er neergeteld wordt voor complete producten met deze drivers. Heb ze vorig jaar gevraagd of 1 setje 4" ook zonder dop geleverd kon worden en kreeg tot mijn stomme verbazing per ommegaande bericht dat dat geen probleem was, staat nog steeds hoog op mijn verlanglijst maar is blijven liggen omdat hier momenteel alles in het teken van de Mk2 staat.

Qua nieuwtjes is dit lekker leesvoer maar die kende jullie al toch ?
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

Rene_N schreef: ma 06 sep, 2021 09:58 amPolk L800
Ik krijg daar wel een beetje Bose vibes van... :silent:
Groet,
Sander
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door David »

Rene_N schreef: do 09 sep, 2021 16:59 pm De murata's ruisen niet maar je hebt kort door de bocht te weinig pf of nf om de ruis te onderdrukken. Meer output van de bron helpt natuurlijk ook.
Alle onderdelen ruisen.....
Yeah party on with MFB DSP!
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Zelfs de leden op dit forum! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De Sapman
Gebruikersavatar
David
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2401
Lid geworden op: do 19 jun, 2014 14:01 pm
Locatie: Utrecht

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door David »

ds23man schreef: di 14 sep, 2021 16:16 pm Zelfs de leden op dit forum! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ehm, heb je het nou over jezelf? :lol:
Yeah party on with MFB DSP!
ds23man
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 2029
Lid geworden op: zo 09 nov, 2014 11:30 am

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door ds23man »

Nee, zelfs een elektron ruist. Uit hoeveel van die dingen besta jij? :mrgreen:
De Sapman
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Rene_N »

Electrified Boris Blank

Blijft de vraag of bij deze schakeling waar de fet versterkt en in de loop zit met de opamp minder ruist. Zou het ook een mooie oplossing zijn voor een electret met Linkwitz modificatie?
Gebruikersavatar
motoindo
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo 27 sep, 2015 11:21 am
Contacteer:

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door motoindo »

Zoals beloofd een verslagje van mijn bezoek aan het Dutch Audio Event, beginend met de vrijdagmiddag opbouw. Het doel was om wat beter beslagen ten ijs te komen dan in 2019 toen het nogal een kale bedoening was in onze kamer. Een van de ideetjes van Chrissy van Archidio was om de oude 456 kasten uit de opslag te gebruiken als stoeltjes, iets waar we erg leuke reacties op kregen, veel "Hee, dat waren mijn eerste boxen" en "Dat waren nog eens speakers" en "Die staan nog bij mijn ouders thuis" gehoord wat meteen mooie gespreksopeners opleverde. Onderop het karretje zie je de twee little/one stands die we de week ervoor nog even snel in elkaar gezet hebben - en in alle haast de binnenkantjes van de voeten zijn vergeten te verven :o

DAE.3.png

De uiteindelijke opstelling met twee lampjes en vloerkleedje uit de lokale kringloop, om een beetje in de sfeer van de box stoeltjes te blijven 8-) De TV is uiteindelijk niet eens aan geweest, idee was om wat James Bond trailers te draaien maar zover zijn we niet eens gekomen. Het Jimi Hendrix paneel met acht 7066 heeft denk ik een beetje te lang in de vochtige opslag gestaan en bleek tijdens de setup jammergenoeg defect maar gaf wel mooi aan wat er mogelijk is met mfb en afwijkende vormgeving.

DAE.1.png

Of het kwam door de positieve hifi.nl Mk2 review, de drukbezochte servolabs site, de diverse posts op de facebook hifi groepen of de algemene opmars waar MFB mee bezig lijkt weet ik niet maar feit was dat er met enige regelmaat een rijtje wachtende voor de deur stond. Vooral de daisychain demo met 2,4,6 en 8 Little/One's sprak erg tot de verbeelding waarbij met 8 stuks het kamertje eigenlijk te klein was om het ontstane fundament de benodigde ruimte te bieden en met de deur open tot ver in het Koningshof labyrint te horen was 8-)

DAE.0.png
Opvallend was een aantal vrouwelijke bezoekers wat later op de dag nog eens met partner terugkwam en opmerkingen als deze bedoel ik, moet je horen wat voor geluid er uit die kleine kastjes komt :lol: Wel erg jammer dat ik de Grown/Up door leverings problemen van de coax alleen maar kon laten horen en nee moest verkopen op de vraag of deze al leverbaar waren. Nuja, hopelijk kan ik ze de volgende beurs wel in de verkoop zetten.

Verder zelf niet echt kunnen rondlopen op de beurs maar hoorde diverse gasten zeggen dat het verdere aanbod erg goed was maar ook vooral heel erg boven hun budget, de financiële vergelijking met tienduizenden euro's kostende speakers in kamers verderop en mijn torentjes werd vaak gemaakt. Hans, Peter, Sander en Rene : dank voor jullie bezoek ! Had weinig tijd om bij te kletsen, had graag wat geluncht maar het stond dermate vol dat het er gewoon niet van gekomen is. Al met al lijkt het mij erg leuk om samen met freaks en ZBA een beursje te organiseren....

DAE.2.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye
Gebruikersavatar
Rene_N
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1683
Lid geworden op: di 11 nov, 2014 10:01 am
Locatie: Breukelen

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Rene_N »

Leuke stand had je, goed te horen dat het druk is bezocht :thumbup:

Ik heb mij erg vermaakt op de beurs, er was heel veel aanbod en opvallend druk, erg positief.
Het was inspirerend om er te zijn, ik had eigenlijk een beter plan moeten maken wat ik allemaal wilde zien en horen, er was zoveel...

Ik keek laatst nog naar filmjes van Siegfried Linkwitz over "Phantom imaging" en had gehoopt dat op de beurs vaker te horen. Er waren maar heel weinig ruimtes waar echt een stereo beeld met diepte was te horen. Dat leek mij een gemiste kans maar zal ongetwijfeld heel lastig zijn te creëren in de gegeven harde ruimtes met beperkte mogelijkheden voor de juiste opstelling om een 3d soundstage te maken.

Het kwaliteitsniveau stond op een erg hoog niveau, zeker een aanrader om ideeën op te doen.
Gebruikersavatar
Sandrowski
MfbLabs Gebruiker
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 27 apr, 2015 13:03 pm
Locatie: 't Darp

Re: Waar zijn we mee bezig ?

Bericht door Sandrowski »

Zeker een leuke stand - en volgens mij de enige met handzaam formaat speakertjes die niet €5000+ kosten. De Grown/ups klonken ook uitstekend! Ik hoop dat het eventment je flink wat nieuwe klanten heeft bezorgd, de Li'l/one's waren erg overtuigend!
Goede demo ook met de toren van Little/ones, zo kun je goed laten horen wat plaatsing en conusoppervlak doen met het geluid. :thumbup:
Ik ben wel meerdere malen 'verdwaald' in het doolhof aldaar.
Rene_N schreef: ma 01 nov, 2021 18:41 pm Er waren maar heel weinig ruimtes waar echt een stereo beeld met diepte was te horen. Dat leek mij een gemiste kans maar zal ongetwijfeld heel lastig zijn te creëren..
Kweenie... is volgens mij meer omdat veel speakers gewoon niet zo best imagen, of omdat de standhouders hier geen rekening mee houden. Onder anderen Grimm bewees dat het wel kan. Ik merk wel dat ik een voorkeur heb voor actieve systemen: Grimm, maar ook KAD (Kaempfer Audio Design) deden het bij mij goed. Verassing vond ik Voxativ, voor het eerst dat ik een goed klinkend breedbandsysteem heb gehoord.

Voor de liefhebbers: 13/14 november, IEar audio show in Tilburg.
Groet,
Sander
Plaats reactie