ds23man schreef: Wat? Misgrijpen?![]()
![]()
![]()
ADAU1777 piggyback
- RMSAcoustics
- MfbLabs Gebruiker
- Contacteer:
Re: ADAU1777 piggyback
-
ds23man
- MfbLabs Gebruiker
Ben bang dat ik nu ook een serieus meetsysteem moet gaan bouwen, dit is het resultaat na het meerdere malen verwijderen van de pluggen op de Behringer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Sapman
- David
- MfbLabs Gebruiker
Er zit een vrij harde storing op 1kHz.....
Anders gezegd, wat meet je eigenlijk? Hoe hard stuur je in, heb je je opstelling gecalibreerd? Wat doet de ruisvloer van je Behringer, en ook: wat doet je Behringer met uit->in en dan -1dBFS?
Anders gezegd, wat meet je eigenlijk? Hoe hard stuur je in, heb je je opstelling gecalibreerd? Wat doet de ruisvloer van je Behringer, en ook: wat doet je Behringer met uit->in en dan -1dBFS?
Yeah party on with MFB DSP!
- RMSAcoustics
- MfbLabs Gebruiker
- Contacteer:
Ik zou eerst maar eens een net printje maken om de signalen goed in en uit de DSP te halen.
En als je dan precies wilt weten hoe het zit ga je toch even naar het kattegat?
Als je in de buurt woonde was je meer dan welkom om op mijn APx te meten.
Rob
En als je dan precies wilt weten hoe het zit ga je toch even naar het kattegat?
Als je in de buurt woonde was je meer dan welkom om op mijn APx te meten.
Rob
-
ds23man
- MfbLabs Gebruiker
Inderdaad maar een nette testprint maken. Vraagje Rob, als ik de diverse thesissen en jouw white paper zo doorlees, waar plaats je de dsp? in de sensor lus of na de integrator?
De Sapman
- David
- MfbLabs Gebruiker
De WLCSP is wel redelijk het kleinste wat er is. Maar de R's en C's kunnen best nog veel kleiner. Met de hand is een maatje kleiner ook nog goed te doen. 0201 of kleiner, da's met de hand echt niet leuk meer.ds23man schreef:Volgens mij is 0,5 pitch BGA wel zo ongeveer het kleinste wat er op de markt is.motoindo schreef:mooi werk, gefeliciteerd met het resultaatecht veel kleiner als dit gaat met de hand niet meer lukken denk ik ....
Yeah party on with MFB DSP!
- RMSAcoustics
- MfbLabs Gebruiker
- Contacteer:
De DSP is zowel het blokje "prefilter/limiter" (kanaal 1/R) als het blokje Feedback Controller (kanaal 0/L) en de difference amplifier moet je zoveel gain geven dat de ingang van de DSP net niet overstuurd wordt in closed-loop. Als je met integrator bedoelt het lag filter om fasemarge op 20 Hz te maken (=low shelving filter van 15-20dB op 20 Hz met Q=0.7) dan moet die in de DSP sectie "feedback controller".ds23man schreef:Inderdaad maar een nette testprint maken. Vraagje Rob, als ik de diverse thesissen en jouw white paper zo doorlees, waar plaats je de dsp? in de sensor lus of na de integrator?
-
ds23man
- MfbLabs Gebruiker
Dank je Rob, in de diverse thesissen van de TU zag ik nl de dsp in de sensorloop geplaatst.
De Sapman
-
ds23man
- MfbLabs Gebruiker
Zoals beloofd, de Kicad files:
De Sapman
- RMSAcoustics
- MfbLabs Gebruiker
- Contacteer:
Als je de thesis van Robert Valk bedoelt dan is die gebaseerd op een professioneel dSpace regelsysteem van 10.000€ds23man schreef:Dank je Rob, in de diverse thesissen van de TU zag ik nl de dsp in de sensorloop geplaatst.
Daar hebben we alles digitaal gedaan dus met een AD converter het sensorsignaal direct digitaliseren en eventueel corrigeren voor anomaliteiten, zoals de resonantiepiek. Vervolgens wordt het eventueel gecorrigeerde sensorsignaal van het setpoint afgetrokken en dat verschil wordt met regelfilters bewerkt, net als in onze DSP.
Omdat je met de ADAU1772 niet de rekendiepte en snelheid hebt van dSpace, wat een FPGA achtig systeem is, en zero- latency AD/DA met 24 bit diepte (SAR) heel duur is moeten wij met ons goedkope DSP'tje slimmer zijn en analoge en digitale technieken combineren.
Rob
Laatst gewijzigd door RMSAcoustics op wo 04 apr, 2018 11:36 am, 2 keer totaal gewijzigd.