Vierweg MFB luidspreker

De plek waar iedereen zijn/haar projecten kwijt kan, of vragen over projecten stellen kan!
Plaats reactie
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Re: Vierweg MFB luidspreker

Bericht door Salvador »

Oops! De Dremel gaat niet meer aan :oops: :shock: :? Ik ben nu aan het kijken wat er kapot is, wellicht is er een thermische zekering door....

Epic fail #3 kunnen we alvast bijvoegen.
De beste luidspreker, is de luidspreker die voor jou het beste klinkt.
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Jep, thermische zekering is door. 110 graden exemplaar. Dat wordt lastig. Ik zal eens kijken of ik één geheel stuk (dus al gesoldeerd) kan kopen.

Nu ligt het project dus even stil ;)

Ik verbaasde mij er al over wat die plastic zooi kan hebben.

Ps. zo verleidelijk om nu de zekering met een draadje te overbruggen. Maar dat ga ik niet doen. 110 graden zekeringen zijn inmiddels besteld.
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Kleine impressie voor Sander, dan kun je even zien wat ik bedoel.

Nog lang niet af natuurlijk...
DSC_6610.JPG
DSC_6611.JPG
Epic fail #4 is inmiddels ook binnen! De aluminium steuntjes (die ik eigenlijk niet nodig heb, want het plaatwerk van 8mm is al stevig genoeg) zijn veel te slap, die had ik in RVS moeten laten maken, wellicht doe ik dat nog. Maar als het toch geen functie heeft, heb ik ook zoiets van, beter die aluminium steunen monteren, al is het dan maar meer voor de sier (een beetje functie zal het wel hebben, maar niet wat ik puur voor ogen had).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

Zit jezelf niet zo op de kop met je 'epic fails'. Nergens voor nodig.

Altijd zonde als iets niet loopt zoals je wilt, natuurlijk. Toen ik jouw leeftijd had kwam ik nog niet zo ver hoor.....

Bij een overbelaste boormachine moet je z'n koeling niet uit zetten. Dus bij die smeulende Dremel zou je er beter aan gedaan hebben om de motor onbelast flink toeren te laten maken. Het koelertje dat op de as zit kan dan zijn werk doen en de warmte helpen afvoeren. Zonder blower komt de warmte uit de as in de boormasjien terecht, en dat gaat mis. Tip voor de volgende keer.

Ga door met je enthousiaste doen! Je zult nog zat tegenslagen krijgen maar ook veel leren!
Yeah party on with MFB DSP!
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

David schreef:Zit jezelf niet zo op de kop met je 'epic fails'. Nergens voor nodig.

Altijd zonde als iets niet loopt zoals je wilt, natuurlijk. Toen ik jouw leeftijd had kwam ik nog niet zo ver hoor.....

Bij een overbelaste boormachine moet je z'n koeling niet uit zetten. Dus bij die smeulende Dremel zou je er beter aan gedaan hebben om de motor onbelast flink toeren te laten maken. Het koelertje dat op de as zit kan dan zijn werk doen en de warmte helpen afvoeren. Zonder blower komt de warmte uit de as in de boormasjien terecht, en dat gaat mis. Tip voor de volgende keer.

Ga door met je enthousiaste doen! Je zult nog zat tegenslagen krijgen maar ook veel leren!
Dag David,

Ik erger mij er ook niet aan, tel alleen de fouten op. Van de meest stomme fouten leer je het meest en ik ben juist het type dat het meeste leert van harde fouten.

Mwah... 22, tja, ik ken niemand van mijn leeftijd die continu zo met techniek bezig is. En dan ook nog eens veel verschillende technieken, ben een echte mechatronicus.

Dat is een goede van je, die zal ik onthouden. Mogelijk was het in mijn situatie zowieso al te laat, hij rookte al, was loeiheet en draaide steeds langzamer op het eind. Morgen krijg ik de thermische zekeringen binnen, eens kijken of ik die fatsoenlijk kan solderen... de pootjes zijn vrij kort bij het origineel. Zal het proberen zo kort mogelijk te verwarmen, maar wil ook geen ''plakwerk''.

Heb net even de twee ringkernen op de ''voedingsplaat'' geschroefd, allemachtig zeg :shock: dat is écht zwaar. Ben blij dat ik toch voor extra steuntjes heb gekozen, anders wordt het ondanks de plaatdikte (8mm) toch wel erg link.
Binnenkort maar eens de trafo's en voeding aan gaan sluiten en testen ;) Ik moet van de 2x22V 120VA Amplimo UK trafo voor het laag nog meten welke van de twee aders de fase is.
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Heb net voor het eerst de behuizing met units gewogen, 13,9 kilogram. De voedingsplaat met twee ringkernen + de twee voedingsprintjes + steunen voor voedingsprintjes zijn 4 kilogram. Ik denk dat ik met alles toch al richting de 25 kilogram ga. Mooi, dat was ook redelijk het streefgewicht.
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Ojee, de Dremel doet het weer! Was wel even (netjes) improviseren, maar de nieuwe thermische zekering zit er goed in.

kijken hoelang ik het nu volhoud :lol:
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Ben een stukje verder gekomen ;)

Hier even een korte update:
DSC_6614.JPG
DSC_6615.JPG
Nou weer losschroeven en morgenavond de plaat verder afwerken (gaten afbramen, verzinken en heel veel gaten tappen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rene_N
MfbLabs Gebruiker

Bericht door Rene_N »

Ziet er al goed uit, mooie vorderingen!

Welke warmtegeleidingsfolie /isoloatie folie gebruik jij voor de LM3886? (zal ongetwijfeld al ergens gemeld zijn...)

Detail, waarom verschillende relais trouwens?

Groet,

Rene
Salvador
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Salvador »

Rene_N schreef:Ziet er al goed uit, mooie vorderingen!

Welke warmtegeleidingsfolie /isoloatie folie gebruik jij voor de LM3886? (zal ongetwijfeld al ergens gemeld zijn...)

Detail, waarom verschillende relais trouwens?

Groet,

Rene
Hi René,

Dankjewel!

Gewoon siliconenisolatie... het TO nummer weet ik zo even niet.

De H1 en L1 printen hebben zowieso verschillende relais, daarbij komend komt ook nog dat ik extra ''zware'' versies heb, gezien laag, midlaag en hoog allemaal 4 Ohm units zijn.
Plaats reactie