ADAU1777 piggyback

Diverse niet-mfb onderwerpen
Plaats reactie
David
MfbLabs Gebruiker

Re: ADAU1777 piggyback

Bericht door David »

Zou het stabieler zijn als we er een Peltier-elementje op zetten voor wat extra koeling?

Eerst testen met een busje koudespray.... :lol:

(David denkt aan zijn defecte Western Digital 160GB disk die ooit stuk was en na een nacht op -20 graden in de vriezer het voldoende lang deed om relevante bestanden er af te plukken)
Yeah party on with MFB DSP!
ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

Beetje aan het klooien geweest. Alles op 192K werkt gewoon normaal. Maar zodra je op 768K gaat gebeuren er rare dingen ( netjes dsp core op 768 en filters ook op 768). Dan kan ik nog maar heel zacht insturen terwijl de dsp keihard uitstuurd en de filterfrequentie klopt gewoon niet:
flup.PNG
Dit gebeurd vooral bij eq's, niet bij hpf/lpf filters.

Compilerfoutje?

Denk dat dit ook jouw probleem is Rob!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Sapman
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door RMSAcoustics »

Dit had ik niet. Je moet ook de AD en de core op die hoge samplerate zetten.
Rob
ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

Staan ze allebei, in de configuratie van de dsp op 768 en in schema ook op 768. Alles werkt gewoon normaal op 192.
De Sapman
RMSAcoustics
MfbLabs Gebruiker
Contacteer:

Bericht door RMSAcoustics »

ds23man schreef:Staan ze allebei, in de configuratie van de dsp op 768 en in schema ook op 768. Alles werkt gewoon normaal op 192.
Nou moe, zoals Guust Flater zou zeggen. Als het bij mij niet werkte deed het dat ook niet op 192 kHz.
Bij mij deed hij het wel op 768 met drie filters die elk apart in een parametric equaliser blokje zaten. Of vier als je het van aparte filters opbouwt incl de middeling van drie ingangen. Ik zal eens kijken welke file dat was en dan stuur ik hem je wel per mail.
Punt is dat ik het niet meer met zekerheid kan controleren omdat ik het bord niet meer heb.......k.t (is daar een smiley voor? Ik vrees dat dat in dit project wel vaker geroepen gaat worden)
Ik ben geneigd even af te wachten wat mijn contact bij AD uiteindelijk vindt aan mijn demobord.
Net als bij de 1772 moeten ze daar waarschijnlijk nog doorkrijgen dat hun nieuwste kindje wat kuren vertoont.
Het houdt ons wel effe van de straat voorlopig.
Rob
Rene_N
MfbLabs Gebruiker

Bericht door Rene_N »

Doet het 2e printje van jou Gerhard dit ook?

Groet René
ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

Rene_N schreef:Doet het 2e printje van jou Gerhard dit ook?

Groet René
Yep.
De Sapman
David
MfbLabs Gebruiker

Bericht door David »

Toch vind ik het vreemd dat 'hetzelfde schema' het niet doet op een hoge frequentie en wel op een lage.

Bij de 1701 waarschuwt de compiler niet als je te grote code probeert te maken op hoge frequenties, omdat de compiler het altijd vergelijkt met de code die 'past' bij fs = 48kHz.

Zou zo iets bij de 1777 ook zijn? Bij de 1701 moet je naar de compiler output kijken om te zien of 't ook echt past...

Zie dit topic: http://mfblabs.nl/forum/viewtopic.php?f ... 7917#p7917
Yeah party on with MFB DSP!
ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

Foutje gevonden, de adc's stonden fout. :oops: :oops:

Maar ik heb nog een raar foutje stel ik alles netjes in op 768K alles werkt gewoon. Schrijf ik dan de instellingen naar de eeprom, springt de core rate weer terug naar 192K. Booten van de eeprom levert dan ook 192K op. Zet ik de core rate op 768K dan werkt het weer. :?: :?:
De Sapman
ds23man
MfbLabs Gebruiker

Bericht door ds23man »

De parametrische eq nog even getest, live een tweede filter toevoegen gaat nog maar als je write compilation doet gaat het fout. Een derde filter live toevoegen gaat direct fout.
De Sapman
Plaats reactie